۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۲۴۵۹۲
رسانه های امروز در یک نگاه؛

انتقاد رهبر معظم انقلاب از سکوت مجامع جهانی

هم ترجمه درست بود، هم تحلیل!، احیای یک رؤیای مرده، بی‌اعتباری جایزه‌های سیاسی، دولت هاي اسلامي اقدام عملي كنند، حاشیه‌نشینان شهری، امتداد اسلام‌ستیزی غرب در میانمار بخشی از عناوین مهم رسانه های امروز است.
مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هم ترجمه درست بود، هم تحلیل!، احیای یک رؤیای مرده، بی‌اعتباری جایزه‌های سیاسی، دولت هاي اسلامي اقدام عملي كنند، حاشیه‌نشینان شهری، امتداد اسلام‌ستیزی غرب در میانمار بخشی از عناوین مهم رسانه های امروز است که بیشتر آنها به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری اشاره داشتند.

با توجه به کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار و سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر مقام معظم رهبری در ابتدای درس خارج خود اظهار داشت کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار علاوه بر اختلافات مذهبی، ریشه سیاسی دارد و دولت های استکبار از این ماجرا به شدت حمایت می کنند و باید در قبال این جنایات دولت های اسلامی با وحدت و یکپارچگی محکوم کنند و فشار های سیاسی و اقتصادی و تجاری را بر دولت میانمار تحمیل کنند.

با شکست داعش در منطقه توسط نیروهای حزب الله روزنامه جوان طی یادداشتی نوشت که دولت آمریکا و صهیونیست ها با شکست در منطقه به فکر تجزیه کشورها از جمله عراق و سوریه توسط کردها و...هستند تا بتوانند با ایجاد اختلاف قدرت این کشورها را کاهش دهند و بتوانند نفوذ خود را در منطقه بیشتر کنند.

گفتنی است رسانه ها به موضوعات دیگری از جمله مشکلات حاشیه نشینی اشاره داشتند که آنها را  در ذیل با هم می خوانیم.

هم ترجمه درست بود، هم تحلیل!

روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود نوشت: آن زمان گذشت که پشت پرده بتوان قراردادهای دوران قاجاری و پهلوی را نوشت و آب از آب تکان نخورد و قند در دل امضا کنندگان آن قراردادها به‌راحتی آب شود!

ادامه مطلب...

احیای یک رؤیای مرده

روزنامه جوان نوشت: پایان داعش باید جشن اتحاد و برادری در خاورمیانه باشد نه جنگ، تجزیه‌طلبی و تحقق رؤیاهای شکست خورده آمریکا.

ادامه مطلب...

بی‌اعتباری جایزه‌های سیاسی

روزنامه جام جم نوشت: مدعیان حقوق بشر که گاهی برای مجازات یک مجرم در یک کشور جنجال به پا می‌کنند، در مقابل کشتار و آواره شدن ده‌ها هزار نفر از مردم میانمار، هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

ادامه مطلب...

دولت هاي اسلامي اقدام عملي كنند

روزنامه رسالت نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامي از سکوت و بي‌عملي مجامع جهاني و مدعيان حقوق بشر در قبال فجايع ميانمار به‌‌شدت انتقاد کردند.

ادامه مطلب...

حاشیه‌نشینان شهری

روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود نوشت: وقتی شکاف میان حاشیه و مرکز، پیرامون و متروپل، شهرستان و کلانشهر، و جنوب شهر و شمال شهر، به نحو مفرطی عمیق شود، در یک جرقه، ناآرامی‌های اجتماعی عظیمی به وقوع می‌پیوندد.

ادامه مطلب...

امتداد اسلام‌ستیزی غرب در میانمار

روزنامه جام جم نوشت: اعطای جایزه صلح نوبل و استقبالی که اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا از سانگ سوچی به عمل آورد، ‌نشان از اهداف بلندمدت غرب برای این منطقه از جهان دارد.

ادامه مطلب...

آیا کشتار مسلمانان میانمار نسل‌کشی است؟

روزنامه وطن امروز نوشت: جنایت نسل‌زدایی یا نسل‌کشی در ردیف جنایت‌های بین‌المللی طبقه‌بندی می‌شود که به موجب حقوق بین‌الملل کیفری می‌تواند مورد تعقیب و مجازات بین‌المللی قرار گیرد.

ادامه مطلب...

در پایان گفتنی است مدعيان حقوق بشر که گاهي براي مجازات يک مجرم در يک کشور، جنجال و هياهو مي‌کنند، در مقابل کشتار بی رحمانه مسلمانان ميانمار چرا هيچ عکس‌العملي نشان نمي‌دهند بلکه پشت پرده با اهدا جوائز از اقدام آنان حمایت می کنند./۱۳۲۵//۳۰۲/خ

ارسال نظرات