۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۲۴۶۱۰
امام جمعه همدان:

رسیدگی به فرهنگ جامعه از اوجب واجبات است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره جایگاه بالای فرهنگ در جامعه، گفت: رسیدگی به فرهنگ جامعه از اوجب واجبات است.
آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در دیدار علی موالی زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره جایگاه بالای فرهنگ در جامعه، گفت: رسیدگی به فرهنگ جامعه از اوجب واجبات است.

امام جمعه همدان متعهد بودن را از وظایف مدیران برشمرد و ابراز داشت: مدیری را می توان مدیر کامل دانست که در انجام تمام کارهای محوله به او با جدیت پیگیر باشد.

وی ادامه داد: انسان یا نباید مسؤولیتی را قبول کند یا اگر آن را قبول کرد وظیفه او است که از تمام توان خود استفاده کند و آن جایگاه را خراب نکند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان همدان انتخاب مدیران مدبر را وظیفه مسؤولان دانست و گفت: بزرگترین معضل جامعه امروز ما این است که انسان های کوچک، هدفشان سوء استفاده از جایگاهی است که در آن قرار دارند، در صورتی که وظیفه آنها خدمت رسانی به مردم و جامعه است.

آیت الله طه محمدی ابراز کرد: فرهنگ نشأت گرفته از اندیشه حاکم بر جامعه است چرا که اگر اندیشه حاکم در جامعه خوب باشد آن زمان می توان وضعیت جامعه را خوب توصیف کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با اشاره به وظایف حضرت حجت در هنگام ظهور گفت: حضرت حجت هنگامی که ظهور می کنند دو وظیفه اصلی دارند یکی زنده کردن سنت های الهی و دیگری از بین بردن بدعت های شیطانی است.

وی ادامه داد: اگر در جامعه ای سنت های خوب زنده شوند و بدعت های زشت از بین برود آن جامعه دارای حیات طیبه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان زنده کردن حس نوع دوستی در جامعه را از وظایف مهم مسأله فرهنگی دانست و افزود: ما در فرهنگ اسلامی شیعی خودمان بابد حس تخریب شده نسبت به آلام دیگران را بیدار کنیم، اگر این اتفاق افتاد آن زمان انسان می تواند خیالش راحت باشد که خیلی از مشکلات را می توان از بین برد.

آیت الله طه محمدی به لزوم توجه به دین و فرهنگ اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان با هزار ترفند شیطانی بنیان خانواده ها را  از بین می برند در صورتی که اسلام درمان تمامی مشکلات را برای ما چند هزار سال قبل مشخص کرده است./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات