۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۵۲۴۶۱۵
آیت الله طه محمدی:

زنده کردن مسأله غدیر زنده کردن نسل های آینده است

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امروز بشریت در سراشیبی تند جهنم قرار دارد و زنده کردن مسأله غدیر نه تنها زنده کردن نسل حاضر بلکه زنده کردن نسل های بعدی بشریت نیز است.
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در جلسه بنیاد غدیر با اشاره به مظلومیت حضرت علی(ع) گفت: وقتی مسأله غدیر مطرح می شود سراسر وجود آدم را غم و غصه در بر می گیرد چرا که باید تاسف بخوریم نتوانسته ایم در طول این 1400 سال اوج عظمت و امامت را برای مردم روشن کنیم.

آیت الله طه محمدی لزوم رهبری صحیح در جامعه را مهم دانست و افزود: امروز جهان از رهگذر رهبری ناصحیح دولت ها به شدت رنج می برد و نمونه آن کشورهای غربی و آمریکا است که در حال تجزیه شدن است و حتی مردم خود آن نیز از رییس جمهور خودشان تبری می جویند.

وی ادامه داد: از زمان رحلت پیامبر تا به امروز بشریت بسیار تاوان این اشتباهات را داده است و این مسأله وجود رهبری کامل است که به غدیر اهمیت می دهد.

امام جمعه همدان با ذکر حدیثی از امام صادق بیان کرد: اگر فردی روز عید غدیر را روزه بدارد و یا اینکه یک روزه دار را اطعام کند ثوابش بسیار بالاتر است از فردی که تمام روزها را روزه بگیرد و شبها را زنده نگه دارد.

رییس بنیاد غدیر استان همدان آشنا کردن مردم با فلسفه غدیر را ضروری دانست و اظهار کرد: امروز بشریت در سراشیبی تند جهنم قرار دارد و زنده کردن مسأله غدیر نه تنها زنده کردن نسل حاضر بلکه زنده کردن نسل های بعدی بشریت نیز است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با اشاره به ارائه گزارش دستگاه ها در مورد نحوه برگزاری عید غدیر در سالهای گذشته گفت: این گزارش ها بسیار ارزش دارد اما باید سعی کنیم کارهای نمادینی هر چند کوچک که از واقعه غدیر حکایت کند را ترویج دهیم تا در ذهن مردم ماندگار شود.

امام جمعه همدان عاشورا را فرزند غدیر دانست و گفت: وظیفه ما است مراسم عید غدیر و دیگر اعیاد که به نوعی فرزند عاشورا است را بسیار با شکوه برگزار کنیم و تمام دنیا را بر سر سفره امیرالمونین بیاوریم.

آیت الله طه محمدی حضور همه مردم در این جشن ها و اعیاد را لازم دانست و افزود: خیلی از جشنهای بزرگ و مراسمات شروع آن از طرف بازاریان و متدین است، چه بهتر که امسال نیز مانند همیشه در این جشن مردم با عشق و شور شرکت و با شکوه تر شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان غدیر را بهترین فرصت برای نشان دادن رحمت اسلام بیان کرد و گفت: باید مساله غدیر به روز عید غدیر منحصر نشود و تمام سال تلاش صورت گیرد تا مساله غدیر در جامعه نهادینه شود./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات