۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۲۴۶۳۸
رییس بین المللی گفت و گوی ادیان و تمدن‌ها:

هدف دشمن از جنگ نرم تحریف دین است

رییس بین المللی گفت و گوی ادیان و تمدن‌ها با بیان اینکه کمال واقعی انسان در گرو فهم درست از دین است، گفت: هدف دشمن از هجمه‌های سنگین جنگ نرم سلطه بر عقول و قلوب ملت‌ها در راستای تحریف دین است.
تسخیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی تسخیری رییس بین المللی گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها، امروز در آیین افتتاحیه مدرسه علمیه خواهران ثامن الائمه(ع) که با حضور حجت الاسلام جازاری موسس این حوزه، خیرین و هیات امنا، مدیران، اساتید و طلاب در این حوزه برگزار شد، گفت: مسیر طلبگی راه انبیا و بزرگان است.

وی افزود: عالم محضر خداست، شما طلاب مکتب امام صادق(ع) باید بدانید که خداوند ناظر بر اعمال و نیات شماست. امیرمومنان علی(ع) فرمودند: من هرچه را که نظاره کردم قبل از او، همراه او و بعد از او تنها خدا را دیدم؛ انسان باید در همه لحظات چنین حالی داشته باشد.

حجت الاسلام تسخیری با تاکید براینکه طلاب باید به خودسازی و تهذیب نفس اهتمام ویژه داشته باشند، ابراز کرد: شب زنده‌داری و عبادت شبانه همراه با خضوع و خشوع از خصوصیات بندگان مخلص الهی بوده و موفقیت طلاب در گرو بندگی خداوند متعال است.

رییس بین المللی گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها با بیان اینکه در جامعه کنونی هر 50 نفر نیاز به یک روحانی دارند، اظهار داشت: یک طلبه خودساخته و مهذب به عنوان سرباز امام زمان(عج) می‌تواند جامعه را بر اساس اهداف انبیای الهی با تبلیغ خداپرستی و دوری از طاغوت متحول کند، ما امروز نیازمند چنین طلابی هستیم.

وی در تبیین اینکه تعقل در دین نقش مهمی در تبلیغ و معرفت افزایی دینی افراد دارد، گفت: اسلام دین صلح مطلق و دفاع از مظلوم در برابر ظالمان است. امروز دشمنان و مستکبران جهانی با هجمه‌های سنگین جنگ نرم درصدد سلطه بر عقول و قلوب ملت‌ها هستند و شما طلاب باید سربازان مقابله با این تهاجم باشید.

حجت الاسلام تسخیری ادامه داد: امروز اکثر نیروهای تکفیری داعش مشکل فهم، برداشت و تطبیق ناصواب از متون دینی دارند اینان در متون دینی خود قدرت را به جهاد معنا کرده و سربریدن و وحشیگری را اصول و سیره اصحاب رسول خدا(ص) بیان می‌کنند، بنابراین با افزایش فهم دینی باید در برابر این افکار انحرافی ایستادگی کرد.

رییس بین المللی گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها با تاکید براینکه حوزه‌های علمیه تنها مختص به جهان تشیع نیستند بلکه مربوط به همه بشریت است، گفت: حوزه‌ علمیه به عنوان زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) می‌توانند در جهان اثرگذار باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: گام نهادن در مسیر کسب علوم دینی عبادت است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات