۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۲۴۶۴۱
موسس حوزه علمیه ثامن‌الائمه تهران:

مبارزه با جریان‌های انحرافی فکری و دینی از وظایف مهم روحانیان است

موسس حوزه علمیه ثامن‌الائمه(ع) تهران با بیان اینکه فلسفه رسالت و نقش انبیا رساندن بشر به خردورزی و عقل‌گرایی است، گفت: مبارزه با جریان‌های انحرافی و پاسخ به شبهات از وظایف مهم طلاب و روحانیان به شمار می‌رود.
جازاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید جازاری معمویی، موسس حوزه علمیه ثامن‌الائمه(ع) تهران، امروز امروز در آیین افتتاحیه مدرسه علمیه خواهران ثامن الائمه(ع) که با حضور حجت الاسلام محمد مهدی تسخیری رییس بین المللی گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها، خیرین و هیات امنای حوزه، مدیران، اساتید و طلاب در سالن همایش این حوزه برگزار شد، گفت: فلسفه رسالت و نقش انبیا رساندن بشر به خردورزی و عقل‌گرایی است.

وی افزود: فضا و شرایط جوامع بشری در عصر کنونی به نحوی ترسیم شده که جریان‌های ضد دین رو به افزایش است و در دل این جریان‌ها جریان‌هایی نیز بر علیه تشیع «اسلام راستین» با شبهه افکنی و ایجاد تردید در حال شکل گرفتن هستند بنایراین مبارزه با انحرافات فکری و دینی وظیفه مهم طلاب و روحانیون به شمار می‌رود.

استاد سطح عالی حوزه‌ علمیه با بیان اینکه شبهات باید عاملی برای بازنگری مبانی فکری باشد، ابراز کرد: شبهات برای کارشناسان مذهبی امر نگران کننده‌ای نیست اما برای طبقه عموم مردم موضوعی نگران کننده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاد دانشگاه کاتولیک فرانسه ادامه داد: دین بودا از آرام‌ترین ادیان دوران بشر به شمار می‌آید از جمله ادیانی که حرکت، سکون، متون در این دین وجود دارد و مجموعه آموزه‌هایی آن در حوزه عرفان و آرامش‌گرایی استوار است اما امروز ما شاهد فجایع‌ترین جنایت و اقدامات تروریستی در میانمار هستیم.

حجت الاسلام جازاری معمویی با تاکید براینکه اعتقاد به گفتگوی ادیان همبستگی مذاهب اسلامی را افزایش می‌دهد، گفت: گفتگوی ادیان و مذاهب اسلامی مانع شکل گیری جریان‌های افراطی می‌شود و لزوم این گفتگو شناخت و داشتن ادبیات گفتمانی است و تحقق این مهم باید از حوزه‌های علمیه آغاز شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات