۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۸
کد خبر: ۵۲۴۶۸۹
نماینده مردم قم در مجلس:

ولایتمداری در سایه اطاعت پذیری از رهبر زمان شکل می‌گیرد

حجت الاسلام ذوالنور گفت: کسانی که می گویند امام خمینی(ره) را قبول دارند، اما از رهبر معظم انقلاب فاصله می گیرند، ولایتمدار نیستند، چون ولایتمداری در سایه اطاعت پذیری از رهبر زمان شکل می گیرد.
حجت الاسلام ذوالنوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور شب گذشته در یادواره شهدای محله آذر قم که از سوی ستاد یاواره شهدای مشق عشق در بوستان شهدای آذر برگزار شد، با اشاره به اینکه پیروزی در جنگ مرهون عوامل فیزیکی و مادی و یا متافیزیک و معنوی است، گفت: در دفاع مقدس ما در بعد عوامل مادی و سلاح هیچ شباهتی با دشمنان نداشتیم و آنان در این بعد از ما برتر بودند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه که برای رمز موفقیت در عرصه دفاع مقدس و امروزه هم در عرصه دفاع از حریم اهل بیت(ع) می توان به آن اشاره کرد، عوامل روحی و معنوی است.

وی افزود: حدود 66 عامل موفقیت را می توان در زمینه عوامل معنوی نام برد که یکی از آنها ولایتمداری است؛ امروزه جامعه اسلامی باید نسبت به این مسأله بیشتر توجه داشته باشد، چون هر کجای تاریخ را که بنگریم، در هر مقطعی که امام محوری  پررنگ شد و تجسم پیدا کرد، آن جامعه به شکوفایی، ارتقا و عزت رسید.

حجت الاسلام ذوالنور دوری از امام معصوم(ع) را عامل خواری مسلمانان در طول تاریخ خواند و اظهار داشت: هرجای تاریخ که مردم از امام معصوم(ع) فاصله گرفتند، جامعه به قهقرا حرکت کرد و خوار شد.

عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر در جنگ تحمیلی ما توانستیم در برابر همه جهان ایستادگی کنیم بخاطر این بود که مردم ولایتمدار بودند؛ بارزترین ویژگی رزمندگان دفاع مقدس ولایتمداری بود.

وی افزود: این عشق به ولایت بود که سبب می شد رزمندگان در برابر به روزترین سلاح های دنیا قد علم کنند و هیچگونه ترسی نداشته باشند؛ این عشق به ولایت بود که توانست پشت دشمن را به خاک بزند.

حجت الاسلام  ذوالنور با بیان اینکه ولایتمداری اسلام را زنده نگه داشته است، ابراز داشت: اگر این ولایتمداری در زمان امام علی(ع) نیز بود، هیچگاه تاریخ شاهد ستم هایی که بر ایشان و اهل بیت(ع) رفته است، نمی بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از پیامبر اکرم(ص) همه می دانستند که امام علی(ع) خلیفه و جانشین پیامبر اعظم(ص) است، اما بخاطر دنیاپرستی و میل به پست و مقام، امامت حضرت(ع) را نفی کردند؛ با آن انحرافی که ایجاد شد امروزه این تروریست ها و تکفیری ها به وجود آمده اند که سعی در نابودی دین دارند.

وی با اشاره به اینکه امروزه برخی افراد با به میان آوردن مفاهیمی همچون عرفان، آزادی و غیره سعی در سلب آزادی و حریت حقیقی از  افراد جامعه دارند، ابراز داشت: ولایت فقیه را قبول داشتن به این معنا نیست که ولی فقیه هر آنچه ما می خواهیم را به زبان بیاورد، بلکه به معنای اطاعت و پیروی از دستورات ایشان است.

حجت الاسلام ذوالنور در پایان با بیان اینکه ولایتمداری در جامعه امروزی، اطاعت محض از ولی فقیه است، تصریح کرد: کسانی که می گویند امام خمینی(ره) را قبول دارند، اما از رهبر معظم انقلاب فاصله می گیرند، ولایتمدار نیستند، چون ولایتمداری در سایه اطاعت پذیری از رهبر زمان شکل می گیرد./841/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات