۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۲۴۷۱۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار تکلیف انسانی و اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با انتقاد از موضع‌گیری نه‌چندان محکم کشورهای اسلامی در دفاع از مردم بی‌دفاع میانمار، گفت: حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار یک تکلیف انسانی و اسلامی است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در ابتدای جلسه هماهنگی ماه محرم، با اشاره به جنایت‌های دولت میانمار در حق اقلیت مسلمان روهینگیا، اظهار کرد: حمایت از مردم بی‌دفاع میانمار یک تکلیف انسانی و دینی است.

وی با ابراز تأسف از فاجعه نسل‌کشی در کشور میانمار، گفت: اسلام دارای قلمرو نیست و حمایت از مردم بی‌دفاع میانمار وظیفه شرعی همه مسلمانان دنیا است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: واقعاً قلب انسان با دیدن این جنایات به درد می‌آید و سکوت مجامع بین‌المللی خود مهر تأییدی بر این جنایات است.

وی افزود: در روزهایی که در مناطق مختلف به نام اسلام و با پرچم تکفیری‌های داعشی مسلمانان را بدون هیچ گناهی سر می‌برند در گوشه‌ای دیگر از دنیا مردم و کودکان بی‌گناه را در آتش کینه و خشم جهالت خود می‌سوزانند.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار داشت: اگر کشورهای اسلامی بازیچه استکبار جهانی نمی‌شدند الآن ما شاهد بروز این‌گونه حوادث نبودیم.

وی تأکید کرد: ریشه اصلی نفاق در جهان آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است که با ایجاد تنش در نقاط مختلف جهان در پی اهداف شوم خود بوده و به‌نوعی با اقدامات خود سعی در دور کردن مرکز توجه جهانیان به مسئله فلسطین دارند.

برگزاری دوره مقتل شناسی ویژه مبلغات سنتی

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های مقدماتی برای ورود به ماه محرم، اظهار کرد: در یک سال اخیر دوره‌های متعدد مقتل خوانی و مقتل شناسی و دیگر دوره‌های آموزشی، مختص مداحان در سطح استان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: توجه به نیازهای روز جامعه دینی مبین این موضوع است که هر کسی در هر جایگاه و لباسی که به ترویج معارف دین همت می‌کند ضرورت ایجاب می‌کند که خودش را به دانش و شناخت مسائل و مباحث دینی مجهز کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این راستا دوره‌های آموزشی مداحان ویژه دو گروه خواهران و برادران در ایام سال به‌صورت مستمر از سوی کانون مداحان و شاعران آئینی برگزار شده و نتایج مفید و سازنده‌ای نیز به همراه داشته است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات