۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۲۴۷۲۲

نرم افزار«مقتل الحسین» رونمایی شد

نرم افزار «مقتل الحسین» صبح امروز طی مراسمی در مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور رونمایی شد.
نرم افزار مقتل الحسین(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از نرم افزار«مقتل الحسین» در مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی جباری مدیر پژوهشی نرم افزار «مقتل الحسین»با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در راستای تولید این نرم افزار عنوان کرد: تولید این نرم افزار حاصل سالها تلاش و پژوهش یک تیم پژوهشی است که نتیجه آن امروز به عنوان نرم افزار«مقتل الحسین» رونمایی می شود.

وی افزود: در این نرم افزار تلاش شده است که از منابع دقیق تاریخی استفاه شود و منابع تحریف شده ای که به عنوان مقتل وجود دارد در این نرم افزار تصحیح شده است و کابرران می توانند از قابلیت هایی مانند جست‌و‌جو در متنون، صوت و کتابها استفاده کنند و از ظرفیت های پژوهشی این نرم افزار با استفاده از فضای تدارک دیده در آن بهره ببرند.

مدیر پژوهشی نرم افزار مقتل الحسین تصریح کرد: هدف ما از ساخت این نرم افزار، گام برداشتن در مسیر جمع آوری گنجینه علوم اسلامی و معارف دینی و تبدیل آنها به محصول مورد نیاز جامعه است.

جباری در پایان خاطرنشان کرد: تلاش مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور، تکمیل داده های پژوهشی و علمی و معارف اسلامی است و تاکنون فعالیت های بسیار زیادی در این راستا انجام شده است که طراحی و تولید نرم افزار«مقتل الحسین» یکی از این فعالیت هاست.

در ادامه این مراسم آیت الله یوسفی غروی به تبیین انحرافات موجود در مقاتل موجود پرداخت و گفت: مقتل ابی مخنف اولین مقتلی است که درباره واقعه عاشورا نوشته شده است اما تحریفات گوناگونی در آن وجود دارد که نیاز بود تا کاری صورت بگیرد تا یک منبع مستند و بدون تحریف در اختیار مردم قرار گیرد و این نرم افزار این کار را انجام داده است.

وی ادامه داد: یکی از مقاتلی که از آن غفلت شده است مقتل شیخ مفید است که شامل بخشی از کتاب ارشاد می شود و بخش غیر تحریف شده مقتل ابی مخنف است.

حجت الاسلام شهریاری مدیر مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور در بخش دیگری از این مراسم به بیان دستاوردهای این مرکز پرداخت و گفت: در طول 21 سال فعالیت این مرکز، فعالیت های بسیار خوب و دستاوردهای فراوانی به دست آمده و با همت و تلاشی که در مجموعه وجود داشت توانستیم بسترهای لازم برای تحول محتوایی در حوزه های علمیه ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: در این سالها ما واجد بزرگترین مرکز داده علوم اسلامی در جهان اسلام شده ایم که با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات این اطلاعات دیجیتال در تمام جهان منتشر می شود.

در ادامه این مراسم، پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی به این مراسم قرائت و نرم افزار«مقتل الحسین» رونمایی شد./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات