۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۲۴۷۴۰
حجت الاسلام ادیب یزدی مطرح کرد؛

عقد اخوت رژیم صهیونیستی با وهابیت برای کشتار مردم میانمار

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه در کشتار مردم مظلوم میانمار صهیونیست ملعون و وهابیت عقد اخوت بسته‌اند، گفت: دولت جنایتکار میانمار در کشتار فجیع و گسترده‌ مردم میانمار با مجامع بین‌المللی و مستکبران هماهنگ است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی

حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی استاد حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درخصوص نسل کشی مردم مسلمان میانمار به دست دولت افراطی این کشور و سکوت مجامع بین المللی نسبت به این فاجعه انسانی، گفت: تمام تعارض انقلاب اسلامی با مدعیان حقوق بشر ندای حق طلبانه‌ای است که از حلقوم شریف‌ترین انسان‌های معاصر شنیده شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی هرگز حرکات غیر واقعی و ریاکارانه مدعیان حقوق بشر را به رسمیت نشناخته و نخواهد شناخت چرا که این مجامع بین‌المللی بارها و بارها آزمون خود را در حوادث تلخ به بدترین شکل ممکن با دروغ و ظلم پس داده‌ است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نظام اسلامی ایران هیچ اعتقاد و امیدی به کمک مجامع بین‌المللی نسبت به مردم مظلوم میانمار ندارد، ابراز کرد: نظام جمهوری ایران با تجارب تلخ فراوان، از جمله بمباران شیمیایی مناطق مسکونی غرب کشور از سوی صدام و سکوت مجامع بین‌المللی به این فاجعه غمبار و عدم عکس العمل به سایر مسائلی که در طول عمر انقلاب ایران پیش آمد چیزی جز دروغ و نیرنگ از مدعیان حقوق بشر ندیده است.

حجت الاسلام ادیب یزدی ادامه داد: بنابراین کشتار مسلمانان بی‌گناه در میانمار به دست ارتش جنایتکار میانمار و بودایی‌های متعصب که مردمانی وحشی و به دور از هر گونه منطقی هستند آخرین جنایت ظالمان عالم و حامیان آنها نخواهد بود.

وی با تاکید براینکه کشورهای اسلامی و دولتهایشان باید در برابر نسل کشی که در میانمار صورت می‌پذیرد بیدار شوند و دست از امید داشتن به مجامع بین‌المللی بردارند، گفت: نسل کشی در میانمار نیاز به واکنش سریع مردم و دولت‌های اسلامی دارد چرا که کشتار میانمار نخستین فاجعه‌ای نیست که مسلمانان را به بدترین شکل قتل عام می‌شوند بعد از میانمار هم معلوم نیست چنین جنایاتی نسبت به دیگر مسلمانان در سایر نقاط دنیا صورت نپذیرد، بنابراین مجامع اسلامی باید به طور جدی در این زمینه اقدام کرده و راه‌حل اساسی و دائمی برای این گونه موارد به دست آورد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: به اعتقاد من رایزنی‌های سیاسی چندان فایده‌ای ندارند رایزنی سیاسی صرفا یک گفتگو است امکان ندارد جلوی زنده زنده آتش زدن مسلمانان در گوشه‌ای از عالم را با رایزنی در گوشه‌ای دیگر گرفت چنین چیزی بسیار بعید است رایزنی سیاسی شاید بتواند کمی جنایات آنها را به تعویق بیندازد اما به طور قطع فایده دیگری نخواهد داشت بنابراین با کار سیاسی نمی‌شود جلوی جنایتکار را گرفت، در قضیه داعش هم همینطور بود امکان نداشت با رایزنی سیاسی جلوی داعش را گرفت بلکه با داعش و امثال داعش باید جنگید تا سرداران دلاوری چون سردار سلیمانی و تا شهدای بزرگواری همچون شهید حججی وارد میدان نشوند نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

حجت الاسلام ادیب یزدی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ام القرای کشورهای اسلامی و تنها امید مسلمانان دنیا است.

وی با اشاره به وظیفه علمای جهان اسلام در برابر نسل کشی میانمار، گفت: علمای اسلام در گذشته در میانمار مبارزات گسترده‌ای داشتند و علمای بسیاری در میانمار با مظلومیت تمام به شهادت رسیدند. در سایر نقاط دنیا علمایی که وابسته به نظام نورانی جمهوری اسلامی و تحت تاثیر افکار بلند امام راحل و رهبر عالیقدر ایران هستند بدیهی است که چنین ظلم و جنایتی را برنمی‌تابند و با دفاع جانانه خود می‌توانند زمینه‌ساز نجات این ملت مظلوم را فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نمونه تاریخی و فراموش نشدنی عملکرد مراجع و علما فتوای تاریخی حضرت آیت الله سیستانی در جهت تجهیز مردم در مبارزه با داعش است که با یک فتوا عراق را نجات داد و دنیا به چشم خود دید که هنوز مرجعیت در قلبهای مردم جا دارد، مرجعیت امید مردم و سنگری در راستای دفاع از حقایق نورانی اسلام است. مراجع عظیم الشان ایران به ویژه مراجع تقلید قم که چهره‌های انقلابی و نافذی در میان مسلمانان هستند در خصوص فجایع میانمار اطلاعیه داده و اظهار تاسف شدید کردند و دست مسلمانان را برای هر گونه کمک به مظلومان میانمار بازگذاشتند.

حجت الاسلام ادیب یزدی درباره دست‌های پشت پرده جنایات میانمار، عنوان کرد: آنچه مسلم است در میانمار یک توطئه عظیم صهیونیستی در حال وقوع است، دولت هند در این میان بسیار بد عمل کرد او می‌توانست مانع وقوع این فجایع شود و با پذیرش آوارگان میانمار جان آنان را نجات دهد اما متاسفانه دولت هند جولانگاه صهیونیستها شده و ارتباط بسیار خوبی با جریانهای ضداسلامی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ردپای صهیونیست ملعون و وهابیت که اخیرا با هم عقد اخوت علیه اسلام بسته‌اند در فجایع میانمار به خوبی قابل مشاهده است، بدیهی است کشتار فجیع و گسترده‌ای که در میانمار رخ می‌دهد با مجامع بین‌المللی و مستکبرین هماهنگ است./813/ت302/ب1

ارسال نظرات