۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۲۴۷۶۰
همزمان با رونمایی از نرم افزار پرسمان عاشورایی؛

همایش بصیرت عاشورایی ویژه مبلغان اعزامی محرم برگزار شد

همایش بصیرت عاشورایی ویژه مبلغان اعزامی محرم با سخنرانی آیت الله میرباقری و از سوی اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
کارگاه آموزشی منبر غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بصیرت عاشورایی ویژه مبلغان اعزامی محرم الحرام به مناطق مختلف کشور از سوی اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در سالن همایش های امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد.

سخنران ویژه این همایش، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری استاد درس خارج و عضو مجلس خبرگان رهبری بود که وی با اشاره به لزوم رهایی انسان از ضلالت و گمراهی تأکید کرد که گمراهی حقیقی جدا شدن از مسیر امام بوده و دلیل بر این مسأله را آیات و روایات قرآن است.

در بخش دیگری از این همایش حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به ضرورت انقلابی عمل کردن روحانیان و مبلغان در منابر تأکید کرد و اظهار داشت: همه ما مدیون امام راحل و خون شهدا هستیم، بنابراین نباید به گونه ای سخنرانی کنیم که مشخص نباشد در حکومت اسلامی حرف می زنیم.

همچنین حجت الاسلام شفیع زاده مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه به ایراد سخنرانی پرداخت و با بیان این که بیش از 500 مبلغ در ایام عید غدیر به تبلیغ مبانی ولایت پرداختند از اعزام بیش از 1500 مبلغ تحت نظارت سازمان اوقاف به در ایام دهه اول محرم به امام زادگان کشور خبر داد.

در این همایش بیش از 300 نفر از مبلغان و همچنین حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و امور خیریه و جمعی از اعضای این اداره کل حضور داشتند و صابر خراسانی نیز به مداحی و شعر خوانی در آستانه محرم الحرام پرداخت.

رونمایی از نرم افزار عاشورایی پرسمان عاشورایی بخش دیگری از این همایش بود؛ در این نرم افزار اندرویدی که به همت معاونت فرهنگی سازمان اوقاف تهیه شده، بیش از 185 پرسش و شبهه در امور مختلف از جمله وقایع روز عاشورا، اصحاب امام حسین(ع)، عزاداری، احکام شرعی و مبانی اندیشه ای محرم مطرح و پاسخ داده شده است.

در بخش پایانی این همایش از حجج اسلام محمد بیرانوند مدیر گروه مبلغان استان لرستان، رضا بهاءآبادی مدیر گروه مبلغان استان کرمان و محمدرضا انصاری مدیر گروه مبلغان استان قم به دلیل فعالیت جهادی و سابقه حسن اخلاقی تقدیر شد.

همچنین از حجت الاسلام والمسلمین علامه تنکبانی به عنوان مبلغ پیشکسوت با بیش از 50 سال تبلیغ بی وقفه و همچنین از حجج اسلام میرعلی اکبری و خویی به عنوان مبلغان برتر جهادی و طرح آرامش بهاری تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

یادآور می شود، پرچم مزین به نام حضرت قمر بنی هاشم(ع) که مدتی بر روی گنبد حرم مطهر ایشان نصب بوده است، در این همایش برای تبرک جستن حاضران نصب شده بود./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات