۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۲۴۷۶۶
استاد حوزه علمیه:

مدل های غربی سبب انحطاط اخلاقی و بدحجابی می شوند

استاد حوزه علمیه گفت: مدل های خانواده آسمانی همیشه تداوم دارند و رنگ نمی بازند در حالی که مدل های غربی سبب انحطاط اخلاقی و نیز بی حجابی و بدحجابی می شوند و جامعه را به فحشا می کشانند، در نتیجه هزینه مالی و فرهنگی بالایی به وجود می آید ولی حجاب با هزینه پایین تر فحشا را نیز کاهش می دهد.
استاد حوزه علمیه

حجت‌الاسلام سهیل جعفری، استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان تغییر سطح زندگی عموم مردم جامعه اسلامی نسبت به سال های گذشته، ابراز داشت: خانواده های سنتی قدیم در خانه های محقر زندگی می کردند ولی در عین حال خروجی های این خانواده ها جوانان شجاعی بودند که در هشت سال دفاع مقدس از جان، مال و زندگی خود گذشتند و از سرزمین خود دفاع کردند.

مدل های خانواده آسمانی همیشه تداوم دارند

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: امام خمینی رضوان الله علیه در یک خانواده ساده زیست در خمین چشم به جهان گشود و به چنین جایگاه والایی رسید که توانست رهبر یک کشور شود اما امروز خانه ها، هزینه ها و توقعات فرزندان از خانواده ها بسیار بالا است در حالی که خروجی این خانواده ها بسیار کم ارزش است، زیرا مردم جامعه اسلامی مدل خانواده آسمانی را دنبال نمی کنند و پیروی از ائمه معصومین و سیره پیامبر عظیم الشان اسلام را فراموش کرده اند.

این کارشناس مذهبی افزود: مدل های خانواده آسمانی همیشه تداوم دارند و رنگ نمی بازند در حالی که  مدل های غربی سبب انحطاط اخلاقی و نیز بی حجابی و بد حجابی می شوند و جامعه ما را به فحشا کشانده اند، در نتیجه هزینه مالی و فرهنگی بالایی به وجود می آید ولی حجاب با هزینه پایین تر فحشا را نیز کاهش می دهد.

تفکر مدگرایی در افراد فقیر و غنی

استاد حوزه علمیه بیان داشت: افراد فقیری در جامعه اسلامی وجود دارند که درگیر صنعت مد نیز شده اند که این موضوع نشان دهنده تاثیر فکر و فرهنگ بر مسإله مدگرایی است.

حجت‌الاسلام جعفری اضافه کرد: افراد معتادی وجود دارند که به زندان فرستاده می شوند ولی زندان سبب تغییر آن ها نمی شود و پس از سپری کردن دوران زندان بار دیگر به اعتیاد روی می آورند، زیرا فکر و نگرش آن ها نسبت به اعتیاد تفاوتی نکرده است و مدگرایی نیز نیازمند  همین تغییر در نگرش انسان هاست و وابسته به شرایط اقتصادی افراد نیست.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: مدگرایی تفکری است که افراد فقیر و غنی را درگیر خود می کند در نتیجه افرادی وجود دارند که حتی نان شب ندارند ولی به فکر مد و مدل های زندگی خود هستند و افراد ثروتمندی نیز وجود دارند که بسیار ساده زیست هستند که این مسئله نشاندهنده جایگاه تفکر درست در انتخاب روش زندگی است.

حجت‌الاسلام جعفری مصرف گرایی و مصرف زدایی را فقط لغاتی دانست که دنیای اقتصاد برای سود و سرمایه گذاری های بیشتر استفاده می کند در نتیجه امروز یک محصول تولید می کند و فردا محصول جدید تری را به بازار عرضه می کنند در نتیجه کسانی که ظاهر بین باشند با پیروی از آنان از خودشان هزینه می کنند تا آن شرکت ها ثروتمند تر بمانند.

افکار باطل جوانان نسبت به مدگرایی

وی با بیان جمله ای از حضرت آیت اللّه خامنه ای که فرمودند "مردم جامعه اسلامی تولید ملی را ا قبول ندارند" افزود: این افراد از تولیدات ملی نیز حمایت نمی کنند و تنها با استفاده از محصولات خارجی و افتخار به استفاده از مارک های غربی به اقتصاد کشور ضربه می زنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به افکار باطل جوانان نسبت به مدگرایی افزود: فکر باطلی وجود دارد که وسیله ای که هنوز قابلیت استفاده دارد صرفا به دلیل از مد افتادن کنار بگذاریم در نتیجه وسیله جدیدتر را خریداری می کند و به اقتصاد خود و جامعه اسلامی ضرر می زند ولی شرکت های غربی دیگری را ثروتمند می کند.

حجت‌الاسلام جعفری بیان داشت: امروز دنیای غرب در راستای فروش تسلیحات خود جنگ ایجاد می کنند و در صنعت مد نیز گردباد مدها و مدل ها در راستای منافع شخصی شان ایجاد کردند و افراد عاقل کسانی هستند که در این گردباد قرار نگیرند./842/ت302/ب1

ارسال نظرات