۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۲۴۷۶۷
مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران:

جایزه صلح نوبل مایه ننگ بشریت و مجامع بین‌المللی است

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بدنام‌ترین جایزه دنیا را جایزه صلح نوبل بیان کرد و گفت: جایزه صلح نوبل به دولت جنایتکار میانمار مایه ننگ بشریت و مجامع بین‌المللی است.
محمودی

حجت الاسلام سید محسن محمودی گلپایگانی امام جمعه موقت شهرستان ورامین و مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درخصوص کشتار مردم مظلوم میانمار و سکوت مجامع بین المللی در برابر این جنایات، گفت: سکوت مجامع بین المللی بیانگر این حقیقت است که مجامع جهانی با جنایتکاران میانمار هم‌دست هستند.

وی افزود: امروز دولت و ارتش میانمار سیاستهای صهیونیست و استکبار جهانی را عملیاتی می‌کند زیرا منافع استکبار ایجاد می‌کند که مسلمانان میانمار را نابود کند و تمامی موانع تحقق اهداف استکباری خود را از سر راه بردارد.

حجت الاسلام محمودی گلپایگانی با بیان اینکه بی‌تفاوتی و سکوت مسلمانان و سران کشورهای اسلامی به آتش این فجایع دامن می‌زدند، ابراز کرد: سکوت مستکبرین جهان امری بدیهی و قابل پیش‌بینی است اما جای تاسف ایجا است که سران و افراد موثر در کشورهای اسلامی نیز سکوت اختیار کرده و در بی‌تفاوتی به سر می‌برند.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین ادامه داد: دولتهای اسلامی به راحتی می‌توانند با دولت میانمار برخورد کنند چرا که دولت میانمار در کشورهای اسلامی سفارت و منافع فراوانی دارد بنابراین کشورهای اسلامی می‌توانستند با قطع کردن روابط سیاسی خود با میانمار، سفارت میانمار تعطیل کرده و مبادلات اقتصادی را به تعلیق کنند تا بدین وسیله دولت میانمار را تحت فشار قرار دهند.

وی افزود: اما متاسفانه کشورها و دولتهای اسلامی هیچ کار جدی در حمایت از مسلمانان میانمار انجام ندادند که این خود بیانگر این موضوع است که بسیاری از دولتهای اسلامی خود دست نشانده استکبار جهانی هستند.

حجت الاسلام محمودی گلپایگانی مساله بیداری اسلامی نسبت به نسل کشی در میانمار را بسیار مهم دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در بیداری ملت‌ و دولت‌های اسلامی جهان دارد بنابراین دولت و مجریان کشور وظیفه دارند که قوی‌تر از گذشته به این مسئله ورود کنند.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین ادامه داد: البته دولتمردان تاکنون مواضعی گرفته‎اند اما به نظر می‌رسد چنین مواضعی در شان جمهوری اسلامی نیست و انتظار مردم از دستگاه دیپلماسی، مجموعه‌های تاثیرگذار، دستگاه قضایی، مجلس و به طور کلی همه مسؤولام نظام اسلامی خیلی بیشتر از یک اعلام موضع است.

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه امروز دولت میانمار با رژیم صهیونیستی مبادلات اقتصادی و تسلیحاتی دارد و با یکدیگر هم پیمان شده‌اند، اظهار داشت: صهیونیستها با اسلام و تفکر اسلامی در هر جای دنیا که باشد مشکل دارند بنابراین واضح است که ارتش میانمار یعنی همان ارتش دست نشانده و عامل مزدور رژیم صهیونیسم اهداف ارباب خود را دنبال ‌کند.

وی با بیان اینکه بدنام‌ترین جایزه دنیا جایزه صلح نوبل است، گفت: این که چه کسانی این جایزه را می‌دهند و با چه معیاری به اشخاص تعلق می‌گیرد از عجایب دنیاست. امروز دولت میانمار که دریافت کننده جایزه صلح نوبل است با خونسردی کامل چشم به روی این فجایع عظیم بسته و به کشتار مردم خود اقدام کرده است بنابراین جایزه صلح نوبل مایه ننگ بشریت و ننگ مجامع بین‌المللی است مدعیان حقوق بشر و مجامع بین‌المللی به زنی جایزه صلح نوبل می‌دهند که دستش به خون مسلمانان خودش آلوده است.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین در پایان با تاکید براینکه مسلمانان میانمار صاحبان اصلی سرزمین میانمار هستند، خاطر نشان کرد: آنها کسانی هستند که از قرون اولیه شکوفایی اسلام در میانمار حضور داشتند و در حقیقت مالک و صاحب آن سرزمین هستند و دیگرانی که امروز به مسلمانان میانمار زور می‌گویند و آن گونه وحشیانه ظلم و ستم می‌کنند غاصب هستند و مسلمانان را از حق مسلم خود محروم می‌کنند./813/ت302/ب1

ارسال نظرات