۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۵۲۵۷۷۷
مدیرکل اوقاف لرستان:

جلوی به تاراج رفتن موقوفات گرفته شود

مدیر کل اوقاف لرستان در اختیار داشتن پست و مقام را امانت خواند و گفت: در حفظ امانت هایی که در اختیار داریم باید کوشا باشیم و جلوی به غارت رفتن موقوفات گرفته شود چراکه غفلت از این مهم ظلم بزرگی در حق امام زادگان و موقوفات است.
مدیرکل اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیر کل اوقاف لرستان، بعد از ظهر امروز در برگزاری نشستی در جهت تشکیل قرارگاه استانی حضرت سیدالشهدا(ع) لرستان در دفتر مدیر کل اوقاف استان به شرح خطبه 224 نهج البلاغه امیرالمؤمین(ع) پرداخت.

وی با بیان اینکه خطبه 224 نهج البلاغه با محوریت پرهیز از ستم و ستم کاری است، افزود: در راستای پرهیز از ظلم و ستم در جامعه باید فرهنگ سازی شود.

مدیرکل اوقاف لرستان با اشاره به سخنی از امام علی(ع) یادآور شد: امام علی(ع) می فرمایند اگر تمام اموال دنیا را داشته باشم، رضایت ندارم یک ذره از بیت المال هزینه کنم در صورتی که عمرم رو به کهنگی است.

حجت الاسلام خاکباز در ادامه با تأکید بر ضرورت قطع دست خائنین به موقوفات عنوان داشت: دستبرد زدن به موقوفات ظلم بزرگی به موقوفات و امامزادگان است و در این راستا باید هوشیار بود.

رییس قرارگاه بصیرت عاشورایی لرستان بیان داشت: نباید برای خائنین در موقوفات و بقاع متبرکه شرایطی ایجاد شود که احساس امنیت کرده و املاک موقوفه را به تاراج ببرند بلکه با برخورد صحیح و به موقوع باید جلوی این افراد گرفته شود.

وی رسیدن به پست و مقام را امانت خواند و اظهار داشت: پست هایی که در اختیار انسان ها بوده و مسؤولیت پذیری امانت است و نباید در امانت خیانت شود چراکه زمینه بی اعتمادی مردم نسبت به مسؤولان فراهم می شود و خیانت در امانت ظلمی بزرگ است.

حجت الاسلام خاکباز در ادامه یادآور شد: خیانت در امانت در سایه پست هایی که در اختیار داریم خود نمونه بارز ظلم آشکار است و خیانتکاران در عرصه های خدمت رسانی جایگاهی ندارند.

مدیرکل اوقاف لرستان به استناد از سخن امام علی(ع) تصریح کرد: همه ما موظف هستیم در راه دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم و ظالم گام برداریم و در حفظ امانت هایی که در اختیار دارم کوشا باشیم./9459/پ203/ب1

ارسال نظرات