۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۲۵۸۰۵
معان فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی قم خبر داد؛

برگزاری جلسات مشاوره در مساجد برای پیشگیری از طلاق

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات استان قم توجه به آسیب های اجتماعی و تلاش برای بر طرف کردن آن را از دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب دانست.
حجت الاسلام نجاریان زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود نجاریان  زاده  معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات استان قم امروز در دیدار جمعی از ائمه جماعات سادات قم با آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به برنامه های ائمه جماعات استان قم، سرکشی به خانواده های شهدا را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.

وی افزود: همچنین حمایت از خانواده های ایتام، ایثارگران و جانبازان در دستور کار قرار دارد و ائمه جماعات این برنامه را که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید است اجرا می کنند و در این راستا برنامه های تکریمی برای خانواده های شهدای مدافع حرم در نظر گرفته می شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات استان قم توجه به آسیب های اجتماعی و تلاش برای بر طرف کردن آن را ازدغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار داشت: بخش مهمی از کار آسیب زدایی جامعه اسلامی بر دوش روحانیت، طلاب و حوزویان قرار دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه جامعه اسلامی و استان قم آمار بالایی در زمینه طلاق دارند که باید برای این موضوع مهم چاره اندیشی های لازم شود چرا که این وضعیت همه به ویژه بزرگان را دچار رنجش خاطر کرده است.

حجت الاسلام نجاریان زاده با بیان این که یکی از کارهای ائمه جماعات این است که قبل از رسیدن پرونده به دادگاه جلسات مشاوره را برگزار می کند، ابراز داشت: این جلسات به این دلیل برگزار می شود که صلح و صلاح جای طلاق را در جامعه بگیرد و کارها به محاکم قضایی کشیده نشود.

وی  عنوان کرد: خوشبختانه توفیقات خوبی هم در این مسیر ایجاد شده و افرادی از مسأله طلاق منصرف  شده اند، سازمان تبلیغات اسلامی کلاس های آموزشی دقیقی را برای آسیب زدایی اجتماعی برگزار کرده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات استان قم خاطرنشان کرد: یکی از آسیب های مهم جامعه مسأله اعتیاد است که سازمان تبلیغات در حال برگزاری جلسات آموزشی در این زمینه است تا مبلغان و طلاب بتوانند اثرات لازم را در جامعه داشته باشند.

وی اضافه کرد: آموزش های تخصصی برای طلاب و مبلغان برگزار می شود تا مبارزه دقیق و درستی نسبت به آسیب های اجتماعی داشته باشیم، همچنین تهیه جهیزیه برای خانواده های بی بضاعت و سامان دهی بیماران نیازمند از دیگر برنامه های ما به شمار می رود، در راستای تقویت جبهه مقاومت چندین تن دارو در مساجد جمع آوری و برای کمک رسانی به یمن و سوریه ارسال شد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات