۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۲۵۸۰۷
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بنیادی:

دیپلماسی انقلابی؛ الگوی تقابل مسؤولان به نسل‌کشی میانمار شود

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه در واکنش به نسل‌کشی میانمار،گفت: دولت باید اقدامات کافی را در رأس رفتار دیپلماتیک خود قرار دهد،زیرا انقلاب اسلامی در جهان بشری به‌عنوان یاور مظلومان دنیا مشهور است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین بنیادی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در واکنش به نسل‌کشی گسترده میانمار به قانون تبعیض طبقاتی در فلسفه سیاسی غرب اشاره کرد و اظهار داشت: امروز جهان بشری با تکیه‌بر فلسفه مادی غرب سبک زندگی تبعیض را الگوی همه رفتار خود قرار داده است؛ این در حالی است که وقتی مجامع بین‌المللی موردمطالعه قرارمی گیرد حقیقت تبعیض در تمام ابعاد سیاسی و اجتماعی خودنمایی می‌کند.

عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به این‌که تبعیض زمینه خسارات زیادی در جهان بشری شده است، ابراز داشت: گاهی اوقات بشریت با تکیه‌بر مبانی تبعیض نسبت به مسائل پایین‌دستی حساس شده و از تمام مفاد حقوق بشر خود برای رفع مسأله استفاده می‌کند درحالی‌که همین شخصیت‌ها نسبت به برخی از مسائل مهم جهان بشری هیچ حساسیتی از خود نشان نمی‌دهند و حتی کمترین استفاده از احکام حقوقی شناخته‌شده در دنیا از منابع سازمان‌های بین‌المللی صورت نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بنیادی خوی استکباری را زمینه ظهور تبعیض توصیف کرد و گفت: باید توجه داشت که برخی از اختلافات ملت‌ها و دول اسلامی با یکدیگر زمینه ضعف فراگیر امت اسلام در تقابل با جهان کفر خواهد شد.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم نسل‌کشی میانمار را نتیجه اختلاف‌افکنی بین دول و ملت‌های اسلام از سوی جهان کفر دانست و اظهار داشت: اسلام ناب محمدی به امت خود دستور می‌دهد که نسبت به تمام مذاهب از مظلومان دستگیری شود.

عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین به عملیات تروریستی چند ماه قبل داعش در اروپا اشاره کرد و عنوان داشت: تا داعش عملیات تروریستی خود را در اروپا شکل نداده بود اروپا باآنکه خود صادرکننده تروریست بود از خطر آن مطلع نبود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بنیادی، دامن‌گیر شدن فتنه کشتار عمومی در اروپا را بی‌تفاوتی جهان غرب نسبت به بحران انسانی مسلمانان میانمار پیش‌بینی کرد و ابراز داشت: منشورهای حقوق بشر حقیقت ابزاری بودن سازمان ملل برای حکومت به دنیا است؛ بر این اساس همه امت‌ها باید به این حقیقت حساس بوده و به این باور داشته باشند که «این منشورات حقیقت حاکمیت نظام سلطه را توسعه و جهان‌شمول می‌کند.»

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که دولت ایران موظف است در واکنش به نسل‌کشی میانمار اقدامات کافی را در رأس رفتار دیپلماتیک خود قرار دهد، گفت:‌ انقلاب اسلامی ایران در جهان بشری به‌عنوان یاور مظلومان دنیا مشهور است.

عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به این‌که اقدام عملی دولت و مسؤولان در مسأله میانمار زمینه ظهور رسالت اصلی و آرمان‌های انقلاب است، عنوان داشت: موضوع میانمار سکوت بردار نیست؛ چنانکه در مسأله فلسطین سکوتی در کار نبوده است؛ بر این اساس من معتقدم آنچه در میانمار در حال وقوع است برخاسته از دو فرهنگ استعماری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بنیادی فرهنگ استعماری استکباری آمریکا و فرهنگ استعمار نژادپرستی صهیونیستی را زمینه ظهور بحران بشری میانمار توصیف کرد و اظهار داشت: این دو فرهنگ زمینه نگاه تحقیرآمیزی نسبت به مسلمانان شده است که بهانه‌های لازم را برای «اخراج، کشتن، سوزاندن و در گستره‌ای بزرگ‌تر محرومیت از تمام حقوق شهروندی از سوی دولت میانمار» فراهم کرده است

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که نسل‌کشی حاکم برای امت اسلام هم درس است و هم عبرت‌آموز، ابراز داشت: مسلمانان باید توجه داشته باشند که اگر وحدت امت واحده را حفظ نکنند این بحران دامن تمام جهان اسلام را خواهد گرفت.

عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران پرچم‌دار آزادی‌خواهی و عدالت‌خواهی در جهان اسلام است، گفت: ملت‌ها این حقیقت را در کارنامه درخشان نظام اسلامی ایران دیده و باور دارند؛ بر این اساس باید مسؤولان کشور اسلامی ایران باید در جوامع بین‌المللی ورود جدی‌تری داشته باشند./837/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات