۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۲۵۸۱۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

بقای کربلا به برپایی مجالس عزاداری امام حسین است

آيت الله حیدری با بیان این که بقای کربلا به بقای مجالس عزاداری اباعبدالله است. گفت:  اگر مجالس عزاداری برپا نمی شد و فلسفه قیام امام حسین در این مجالس برای مردم گفته نمی شد اثری از قیام حضرت باقی نمی ماند.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش طلیعه داران حسینی(ع) امروز پنجشنبه 23 شهریورماه با حضور مسؤولان هیات های عزاداری اهواز و با سخنرانی آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مجتمع فرهنگی فجر اهواز برگزار شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این همایش اظهار داشت: فلسفه اصلی عزاداری امام حسین(ع) از فلسفه قیام امام حسین صورت گرفته است و همانگونه که قیام امام حسین (ع) و یاران با وفایش لازم بود عزاداری برای آن امام همام نیز برای زنده نگه داشتن آن لازم و ضروری است.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه بیان داشت: جریانی در اسلام وجود دارد به نام جریان بنی امیه که می خواهد اسلام را به دوران جاهلیت برگرداند و به همین دلیل امام قیام کرد و اباعبدالله (ع) با خون خود بقای اسلام ناب محمدی را تضمین کرد.

آیت الله حیدری با اشاره به اهمیت مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، ابراز داشت: اگر مجالس عزاداری برپا نمی شد و فلسفه قیام امام حسین (ع) در این مجالس عزیز برای مردم گفته نمی شد اثری از قیام اباعبدالله الحسین (ع) باقی نمی ماند، پس در واقع بقای فلسفه قیام کربلا به بقای مجالس عزاداری اباعبدالله(ع) است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نقش مهمی در احیای عزاداری های سید و سالار شهیدان داشت، گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران، جهش بسیار خوبی در مجالس عزاداری امام حسین (ع) پدید آمد که باید قدردان و حافظ این نعمت باشیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان تصریح کرد: همانگونه که ائمه اطهار علیهم السلام مجالس عزاداری برای امام حسین(ع) برپا می کردند و بر آن حضرت می گریستند، ما هم نیز باید در برپایی باشکوه مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) تمام توان خود را به کار بگیریم./9453/پ202/ب1

ارسال نظرات