۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۲۵۸۴۷

کارگاه «روش بیان احکام» در همایش مبلغان جامعه‌الزهرا برگزار شد

کارگاه آموزشی و مهارت‌افزایی «روش بیان احکام» از سلسله‌کارگاه‌های همایش بزرگ «مبلغان زینبی» با حضور خواهران مبلغ جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین کارگاه آموزشی و مهارت افزایی همایش بزرگ «مبلغان زینبی» با موضوع «روش بیان احکام» عصر پنجشنبه با حضور شرکت کنندگان در همایش مبلغان «زیبنی» برگزار شد.

در این کارگاه که با تدریس حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده برگزار شد،  روش‌های بیان احکام در جلسات تبلیغی برای بانوان تشریح شد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده با تأکید براینکه بیان احکام و مسائل شرعی به صورت کوتاه در ابتدای جلستان تبلیغی از نیازهای روز جامعه است، گفت: با توجه به اینکه بانوان با مبلغان خواهر به راحتی سؤالات شرعی خود را در میان می گذارند مبلغان باید از این فرصت استفاده کرده و به سوالات شرعی و احکام شرعی پاسخ بدهند زیرا امروزه در زمینه احکام برای مردم سؤالات زیادی مطرح است.

وی افزود: یک مبلغ خوب تنها به بیان سخنرانی اکتفا نکرده بلکه در کنار طرح یک سخنرانی جذاب و مخاطب پسند سعی می کند که با طرح مسائل شرعی به پرسش های مخاطبان پاسخ دهد زیرا در بعضی از مناطق مردم تنها در ماه محرم امکان استفاده و حضور مبلغان را در میان خود دارند؛ بنابراین باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: بهتر است که پرسش ها و مسائل شرعی بیان شده در منبرها براساس نیاز روز باشد و از آن جایی که مخاطبان مبلغان خواهر، بانوان هستند ضرورت دارد که احکام بانوان برای آنها تشریح و تبیین شود و در ابتدای هر جلسه یک یا دو مسأله در این زمینه از سوی مبلغان مطرح شده و در پایان جلسه به پرسش ها پاسخ داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده یادآور شد، امروز در زمینه احکام شرعی بانوان کتاب های بسیار خوبی نوشته شده و مبلغان می توانند از این کتاب ها در منبرهای خود استفاده کرده و همچنین می توانند کتاب های مفیدی را در زمینه احکام شرعی به بانوان معرفی کنند تا در هنگام روبه رو شدن با مشکل بانوان در کنار رساله های مراجع از این کتاب ها نیز استفاده کنند و ضرورت دارد یک مبلغ در کنار تسلط به احادیث دینی به احکام شرعی نیز مسلط باشد.

لازم به ذکر است، همایش بزرگ «مبلغان زینبی» در راستای ارتقای دانش و مهارت افزایی بانوان مبلغ جامعه الزهرا(س) به مدت دو روز در تالار بیداری اسلامی برگزار می‌شود و در این همایش، بانوان مبلغ در ۶ کارگاه آموزشی و مهارت افزایی تبلیغ شرکت می کنند و با مهارت های مرتبط با امر تبلیغ با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه آشنا می شوند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات