۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۲۵۸۹۲
آیت الله مظاهری:

مهمترین وظیفه شیعه در زمان غیبت لشکرسازی برای امام زمان است

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: نیاز است برای سلامتی امام زمان(عج) دعا کنیم، نیاز است بعد از فرستادن صلوات، عبارت عجل فرجهم را بر زبانمان جاری کنیم ولی از همه مهم تر این است که برای ظهور امام عصر(عج) از هر نظر آماده باشیم و برای ایشان لشکرسازی کنیم.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه اخلاق صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: انقلاب دفعی امام زمان(عج) نوعی معجزه محسوب می شود.

وی در ابتدا افزود: سنت خداوند این گونه است که امام زمان(عج) با دو انقلاب بر جهان مسلط شوند؛ اولین انقلاب، انقلاب دفعی است و دومین انقلاب که مؤخّر نسبت انقلاب دفعی است، انقلاب تدریجی نام دارد.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: انقلاب دفعی یک معجزه است چرا که با خواست خداوند، امام زمان(عج) یک شبه بر جهان مسلط می شوند؛ در آن زمان شیعیان حقیقیِ با عُرضه خودشان را قبل از فرج برای حکومت آماده کرده اند؛ قرآن کریم راجع به این گونه خرق عادت ها داستان های زیادی را نقل کرده است، از جمله داستان رویارویی حضرت سلیمان(ع) و ملکه یمن یعنی بلقیس که منجر به پیروزی یکمرتبه ای حضرت سلیمان(ع) بر کشور یمن شد.

رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت سلیمان(ع) دستور دادند تخت بلقیس را نزدشان بیاورند، یکی از وزرا می خواست در مدت زمان نصف روز تخت را آماده کند و حضرت سلیمان(ع) گفتند مدت زمانی که طلب می کنی خیلی زیاد است به همین سبب شخص دیگری از وزرا گفت من می توانم تخت بلقیس را در مدت زمان یک چشم بر هم زدن نزد شما حاضر کنم و تنها منتظر دستور شما هستم، حضرت سلیمان(ع) اجازه دادند و آن شخص که قرآن راجع به او می فرماید، بخش کوچکی از علمِ اَلکتاب نزدش بود تخت بلقیس را از فاصله 6 هزار فرسخی در مدت زمان یک چشم بر هم زدن نزد حضرت سلیمان(ع) آماده کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پاسخ به شبهه ای که بیان می دارد ظهور امام زمان(عج) همراه با خونریزی های فراوان است، ابراز کرد: امام زمان(عج) با جنگ های اتمی و موشکی بر جهان مسلط نخواهند شد بلکه ظهور ایشان زمانی که جهان پُر از ظلم شده است با معجزه محقق می شود؛ امام زمان(عج) ظهور می کنند برای از بین بردن ظلم و جور در جهان، می آیند تا تبعیض ها و ظلم ها از جهان هستی پاک شود و دنیا تبدیل به یک بهشت بدون ظلم و جور شود؛ جهانی پُر از قسط و عدل بدون فقر و فلاکت در زمان ظهور ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حکیمه خاتون نقل می کند زمانی که امام عصر(عج) به دنیا آمدند بعد از حمد و سپاس خداوند فرمودند من همان کسی هستم که جهان را در زمانی که ظلم و جور آن را فرا گرفته است، پُر از عدل و داد می کنم.

حضرت آیت الله مظاهری اذعان کرد: در زمان ظهور امام عصر(عج) انقلاب دفعی بدون ایجاد سر و صدا محقق می شود، ان شاء الله به فرمان امام زمان(عج) یکی از میان شما کاخ سیاه آمریکا را نزد ایشان حاضر کند و یک شبه آمریکا به دست اسلام و مسلمانان بیفتد.

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: امام زمان(عج) در زمان ظهور 313 یار دارند که هر کدامشان از قدرت های الهی بهرمند هستند؛ نیاز است برای سلامتی امام زمان(عج) دعا کنیم، نیاز است بعد از فرستادن صلوات، عبارت عجل فرجهم را بر زبانمان جاری کنیم ولی از همه مهم تر این است که برای ظهور امام عصر(عج) از هر نظر آماده باشیم و برای ایشان لشکر سازی کنیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: پیامبر(ص) در روایتی می فرمایند، افرادی هستند که سوار بر مرکبی می شوند و در یک چشم بر هم زدن هفت آسمان را طی می کنند؛ چنین افرادی به طور قطع در یک چشم بر هم زدن می توانند بر جهان هستی مسلط شوند.

وی با بیان این که انقلاب تدریجی امام زمان(عج) 6 روز به طول می انجامد، ابراز کرد: انقلاب تدریجی یعنی مهیا شدن شیعه برای حکومت کردن بر جهان و این انقلاب بعد از انقلاب دفعی صورت می پذیرد؛ خداوند به واسطه شیعیان جهان را پُر از عدل و داد می کند و این گونه اراده کرده است که فرعون های زمان به دست شیعه به زوال کشیده شوند.

حضرت آیت الله مظاهری در پایان اذعان کرد: در حال حاضر مهیا نیستیم و این امام زمان(عج) هستند که انتظار بازگشت ما را به سوی خودشان می کشند ولی دست بر دعا برمی داریم برای فرج هر چه زودتر ایشان دعا می کنیم./867/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات