۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۲۵۹۱۳
امام جمعه شهرری:

پیروزی سوریه ثمره تدبیر رهبر معظم انقلاب است

امام جمعه شهرری با بیان اینکه نفس‌های داعش در عراق و سوریه به شماره افتاده است، گفت: طعم شیرین میوه پیروزی سوریه ثمره تدبیر رهبر معظم انقلاب در حمایت از سوریه است.
شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه که با حضور مردم ولایتمدار و متدین شهرری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: مباهله سند افتخاری برای رسالت پیامبر(ص) و مدال بزرگی برای امیرمومنان علی(ع) است.

وی افزود: پیامبر(ص) پس از مباحثه با مسیحیان نجران آنان را از سوی خداوند به مباهله دعوت کرد تا هر دو گروه با عزیزترین افرادشان در مباهله شرکت کنند اما زمانی که مسیحیان مشاهده کردند پیامبر(ص) با خاندان خود در این مصاف حاضر شده ترسیدند و از مباهله امتناع کرده و به پرداخت جزیه تن دادند.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره 25 ذی حجه، بیان داشت: خداوند در چنین روزی آیه «هل اتی» را در شان خاندان پیامبر(ص) بر قلب نازنین رسولش نازل کرد بر همین اساس این روز در تقویم کشور با عنوان روز تحکیم خانواده نامگذاری شده و به ثبت رسیده است.

امام جمعه شهرری ادامه داد: امروز بیشترین هجمه‌های دشمن در راستای سست کردن بنیاد خانواده متمرکز شده است؛ بنابراین تنها راه استحکام بنیاد خانواده باقی ماندن و گام نهادن در مسیر اهل بیت(ع) است.

وی به جوانان در شرف ازدواج تاکید کرد: جوانان در هنگام تشکیل خانواده به ایمان، اصالت و ساده زیستی طرف مقابل توجه کنند و زمانی که تشکیل خانواده دادند ساده زیستی و صداقت را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و با سازش از نزاع بیهوده بپرهیزند.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه در آستانه ماه محرم هستیم، گفت: مجالس امام حسین(ع) باید با شکوه و فاخر برگزار شود و مجالسی برای ارائه آموزه‌های دینی و ارتقای اخلاق نیکو باشند تا به این طریق منطق و شعور در این مجالس حاکم شود.

حجت الاسلام شاهچراغی درباره جنایت دلخراش و کشتار بی رحمانه مردم میانمار، عنوان کرد: سه هزار مسلمان بی دفاع در این حادثه تلخ جان خود را از دست دادند و بسیاری دیگر آواره شدند و سازمان بین الملل بعد از این همه کشتار تازه قرار است به بررسی این واقعه اقدام کند.

وی ادامه داد: امروز جوامع اسلامی با فشارهای سیاسی و اقتصادی می‌توانند به دولت جنایتکار میانمار فشار وارد آورند و این مهمترین وظیفه جهان اسلام است که باید به سرعت انجام شود.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه در آستانه پیروزی در عراق و سوریه هستیم، گفت: داعش در آخرین نفس‌های خود به سر می‌برد آنانی که می‌گفتند تا کی باید به سوریه برویم و ایستادگی کنیم مشاهده کنند که جبهه مقاومت پیروز میدان شد.

حجت الاسلام شاهچراغی اضافه کرد: اگر امروز بشار اسد این پیروزی بزرگ را به رهبر معظم انقلاب تبریک می‌گوید و قدردانی می‌کند به این دلیل است که این پیروزی با تدبیر و طرح رهبر معظم انقلاب به ثمر رسید در غیر این صورت امروز ما باید در کشور خودمان با داعش مبارزه می‌کردیم./813/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات