۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۲۵۹۲۴
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد؛

ضرورت برخورداری برنامه ها و جشنواره ها از پیوست فرهنگی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مسؤولان شهری و استانی در برگزاری مراسم ها و همایش ها باید از پیوست فرهنگی مناسب استفاده کرده و فرهنگ اسلامی - ایرانی را رواج دهند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به جایگاه خانواده در دین اسلام، اظهار کرد: دشمنان امروزه با هدف قرار دادن خانواده در پی ضربه به نظام و اسلام هستند.

وی با بیان اینکه باید ازدواج بر اساس معیارهای اسلامی و دینی مورد توجه قرار گیرد، گفت: زوجین باید ارزش خانواده را حفظ کرده و با کنترل و مدیریت انتظارات خود از یکدیگر به تقویت بنیان خانواده کمک کنند.

امام جمعه ارومیه بر لزوم توجه به گسترش سبک زندگی اسلامی ایرانی از سوی مسؤولان اظهار کرد: مسؤولان شهری و استانی در برگزاری مراسم ها و همایش ها باید از پیوست فرهنگی مناسب استفاده کرده و فرهنگ اسلامی - ایرانی را رواج دهند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه برنامه و جشنواره ها صرفا برای خوش گذرانی و رقص و آواز نباشد، تصریح کرد: حتی جشنواره ها باید پیوست فرهنگی مناسب داشته باشند و  اهل قلم، صاحبان فکر و همچنین مسؤولان به این موضوع اهتمام کافی داشته باشند تا فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه جامه عمل بپوشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و خرید لوازم التحریر افزود: بخشی از توطئه فرهنگی دشمنان نیز در این فصل نمایان می شود و والدین باید در انتخاب لوازم التحریر مناسب برای فرزندانشان دقت کنند تا بر روی این لوزام از آثار کفر استفاده نشده باشد.

وی گفت:همه ملت باید نمادهای کفر و بی بند و باری را شناخته و اجازه ندهند که یک نماد شهوت مانند«باربی» وارد زندگی و آموزش یک فرزند و خانواده مسلمان شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به ۲۴ ذی الحجه و روز مباهله، ادامه داد: درباره آداب این روز این روز امیر مومنان (ع) در فرمایشات خود می‌فرمایند که مرده‌های خود را زیارت کنید چرا که آنها از دیدار شما خشنود شده و هم چنین نقل است که حاجات خود را پس از زیارت قبور والدین و بر سر مزار آنها بخواهید که به امید خدا مستجاب شود./936/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات