۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۲۵۹۲۵
آیت الله نمازی:

قیام دربرابر مستکبران راه رهایی مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: مسلمانان عراق، یمن، فلسطین، لبنان و میانمار راه رهایی را تشخیص داده اند که همان قیام در برابر مستکبران است.
آیت الله نمازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های امروز نماز جمعه کاشان در مصلی بقیه الله اعظم این شهرستان، با تقدیر از برگزاری مراسم باشکوه تجلیل از مداحان و پیرغلامان حضرت اباعبدالله در مناطق مختلف نظیر مشهد اردهال، کاشان و اصفهان و حضور 40 کشور اسلامی و غیراسلامی و 60 مداح اهل بیت در این مراسم اظهار کرد: برگزاری این گونه مراسم در تقویت و تشویق پیروان اهل بیت در تعظیم شعائر حسینی موثر است.

وی با بیان اینکه خطبا و مداحان و ائمه جمعه و جماعات باید از فرصت محرم و صفر برای بیان اهداف نهضت عاشورا و کربلا برای مردم به ویژه جوانان استفاده کنند خاطرنشان کرد: هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با استبداد و استکبار و حفظ شریعت جدش پیامبر(ص) بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه تفکر توحیدی امام حسین(ع) آرام آرام از مرزهای کشورهای اسلامی به سمت جهان غرب و اروپا و آمریکا در حال پیشروی است عنوان کرد: دشمنان چه بخواهند چه نخواهند در آینده نزدیک کربلا، عاشورا و امام حسین(ع) کره زمین را به تصرف در می آورد.

آیت الله نمازی تصریح کرد: امام حسین(ع) با مظلومیت خود جهان را فتح می کند و اربعین و عاشورا بین المللی می شود.

وی، افزود: مسلمانان عراق، یمن، فلسطین، لبنان و میانمار راه رهایی را تشخیص داده اند که همان قیام در برابر مستکبران است.

آیت الله نمازی در ادامه با تأکید بر اینکه جنایات استکبار جهانی زمینه را برای بیداری اسلامی فراهم می کند گفت: ملت های مظلوم جهان متوجه شده اند تنها راه نجات از جنایات استکبار و صهیونیزم قیام برابر ستمگران است و با مذاکره نمی توان مشکل را حل کرد.

وی به وضعیت اسفبار مسلمانان در میانمار نیز اشاره و بیان کرد: امروز انسان های مظلوم در این کشور، از سوی مزدوران استکبار و صهیونیزم جهانی، آواره کوه ها، بیابان ها شده اند و زنان و کودکان زنده زنده در آتش سوزانده می شوند و این در حالی است که مدعیان دروغین حقوق بشر سکوت کرده اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: رییس جمهور ناشایسته آمریکا در حالی در شعارهای انتخاباتی خود مدام از صرف پول و مالیات مردم آمریکا برای بازسازی این کشور به جای جنگ در خاورمیانه سخن می گفت امروز از حرف خود عدول کرده و به طبل جنگ، تهدید و تحریم می کوبد.

آیت الله نمازی همچنین ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله شهید مدنی، این شهید را شخصیتی برجسته، عالمی مجاهد، مجتهدی شجاع، متواضع، مخلص و متخلق به صفات حمیده توصیف کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدنی، ایشان را عالمی مجاهد، مخلص و شخصیت برجسته و متواضع نامید و اظهار کرد: ایشان در دوران رژیم پهلوی به شهرهای مختلف تبعید شده و مجاهدت های فراوانی برای پیروزی انقلاب متحمل شدند.

وی با یادآوری مسئولیت های مختلف شهید مدنی خاطرنشان کرد: وی در ابتدا امام جمعه همدان و سپس مسؤولیت نماینده امام راحل و امام جمعه تبریز را برعهده گرفت که در این شهر دوران سختی را پشت سر گذاشت./1307/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات