۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۲۵۹۳۰
امام جمعه خوی:

رعایت حقوق متقابل از سوی زوجین عامل تحکیم خانواده است

امام جمعه خوی گفت: برای تحکیم پایه های خانواده به ویژه رابطه زن و شوهر، توجه کردن به رعایت حقوق متقابل و وظایف هر کدام از زوجین اجتناب ناپذیر است.

خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزارن به رعایت تقوا اظهار کرد: از زندگی انسانهای بی تقوا عبرت بگیرید.

مسؤول مدارس علمیه خوی با اشاره به 24 ذی الحجه روز نزول آیه شریفه ولایت که می فرماید سرپرست و رهبر شما تنها خدا است، و پيامبر او و آنها كه ايمان آورده‏ اند و نماز را بر پا مي‏ دارند و در حال ركوع زكات مي‏پردازند.

وی با بیان اینکه نزد شیعیان هیچ اختلافى نیست که آیه ولایت(آیه 55 سوره مائده) در حق على بن ابى طالب(ع) وارد شده است، خاطرنشان کرد: همچنین بسیارى از علماى اهل سنت، شأن نزول این آیه را درباره حضرت على بن ابى طالب(ع) نقل کرده اند به طوریکه در کتاب «غایة المرام بحرانی» تعداد 24 حدیث در این باره از طرق اهل تسنن و 19 حدیث از طرق شیعه نقل شده است در واقع می توان گفت نزول آیه ولایت تثبیت خلافت امیرمؤمنان(ع) بود.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به 25 شهریور روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار داشت: برای تحکیم پایه های خانواده به ویژه رابطه زن و شوهر، توجه کردن به رعایت حقوق متقابل و وظایف هر کدام از زوجین اجتناب ناپذیر است.

وی اظهار علاقه و محبت متقابل،خوش رفتاری و خوش خلقی،رعایت کردن حقوق همدیگر،قدردانی از زحمات همدیگر، کمک به همدیگر در انجام وظایف،چشم پوشی از لغزشها و کوتاهی ها و تأمین نیازهای جنسی همدیگر را از جمله وظایف مشترک زن و شوهر برشمرد.

امام جمعه خوی با اشاره به وظایف اختصاصی مرد گفت: حفظ خانواده از آسیب های اعتقادی،تأمین نیازهای فرهنگی خانواده،هدیه دادن به خانواده،تأمین هزینه زندگی خانواده،غیرت ورزی در حق خانواده از جمله وظایف مرد در برابر زن و خانواده است.

حجت الاسلام شکوری وظایف اختصاصی زن را مورد اشاره قرار داد و در اطاعت شوهر خود بودن،اظهار عشق و علاقه به شوهر،زینت و آرایش خود فقط برای شوهر، حراست از حجاب و پاکدامنی خود،داشتن مهارت در تهیه غذای مناسب و غیره را از جمله این وظایف برشمرد./936/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات