۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۲۵۹۳۲
رییس انجمن حکمت و فلسفه ایران:

فلسفه معرفت و فقه حقیقی در نهج البلاغه است

رییس انجمن حکمت و فلسفه ایران گفت: فلسفه معرفت و فقه حقیقی در واقع در نهج البلاغه وجود دارد و به خوبی این دو مقوله را برای ما تبیین کرده است.
عبدالحسین خسروپناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،حجت االاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، رییس انجمن حکمت و فسلفه ایران در مراسم نکوداشت روز مباهله و تجلیل از اساتید دانشگاه امیرالمومنین اهواز، اظهار داشت: مباهله دو دلالت دارد که یکی حقانیت دین مبین اسلام و دیگر عظمت اهل بیت علیهم السلام را نمایان می کند.

عضو هیات امنا و عضو هیات موسس دانشگاه امیرالمومنین در ادامه بیان داشت: روز مباهله از عظمت بسیار بالایی برخوردار است و حتی برخی از علمای اهل سنت احادیث و روایات این روز بزرگ را قبول و نیز باور دارند.

پژوهشگر و مولف 100 عنوان کتاب ابراز داشت: 400 سال پیش شهید ثالث علامه شوشتری در کتابش آورده است که 60 نفر از صحابه پیامبر اکرم(ص) در آن زمان آیه مباهله را تایید و قبول کردند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در ادامه با اشاره به لزوم اهمیت دادن به جایگاه ولایت و نهج البلاغه در کشور به ویژه ادارات، ابراز داشت: مسؤولان اجرایی هفته ای یک جلسه هرچند یک ساعت را به کلاس نهج البلاغه در ادارات خود اختصاص دهند و برکات این را قطعا در آینده مشاهده خواهند کرد.

وی با درخواست از استاندار خوزستان مبنی بر انجام این طرح، افزود: از استاندار خوزستان و دیگر مسؤولان اجرایی استان تقاضا داریم طرح تدریس و تبیین نهج البلاغه را در ادارت استان با بهره گیری از اساتیدی همچون آیت الله شفیعی و آیت الله موسوی جزایری و دیگر اساتید زبده در امر نهج البلاغه، عملی کنند.

رییس انجمن حکمت و فلسفه ایران تصریح کرد: فلسفه معرفت و فقه حقیقی در واقع در همین نهج البلاغه وجود دارد و به خوبی این دو مقوله را برای ما تبیین کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه اظهار داشت: هر چه نسبت به نهج البلاغه آشنا شویم در حقیقت به معرفت و شناخت اهل بیت عصمت و طهارت نزدیک خواهیم شد.

وی در بخش دیگر سخنانش در تحسین از دانشگاه المومنین گفت: دانشگاه امیرالمومنین که با همت عالم مجاهد آیت الله موسوی جزایری تاسیس و با زحمات حجت الاسلام علی نژاد و دیگر عزیزان اداره شده بود و در حال حاضر با مدیریت خوب آقای دکتر سودانی اداره می شود، در حقیقت محل کسب علم و معرفت به اهل بیت علیهم السلام به شمار می آید.

این محقق و پژوهشگر در پایان ابراز داشت: دانشگاه امیرالمومنین باید سیر صعودی خود را حفظ کند و نیز امور پژوهشی در این دانشگاه با جدیت و فعالیت بیشتری پرداخته شود./9453/پ۲۰۲/ب۱

 

 

ارسال نظرات