۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۲۵۹۳۵
امام جمعه بندرعباس:

سازمان ملل متحد ابزاری در دست مستکبران است

آیت الله نعیم آبادی گفت: سازمان ملل متحد که دم از صلح، آشتی و آرامش می زند خود نسبت به شکنجه و کشتار مسلمانان میانمار بی توجه است و در واقع ابزاری کاری برای آمریکا شده است.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، امروز در خطبه های این هفته بندرعباس، برگزاری مراسم ایام غدیریه را در استان باشکوه خواند و گفت: راهپیمایی روز غدیر در خیابان های میناب و اطعام 14 هزار بندرعباسی در روز غدیر به صورت باشکوهی برگزار شد که از رسانه ها و صدا و سیما انتظار می رود این آیین ها را که امتیازی برای استان است، به خوبی انعکاس دهند.

وی در ادامه با اشاره به واقعه غدیر خم افزود: غدیر یک روز تاریخی در زندگی پیامبر اکرم (ص) است که نه از شیعه و نه سنی بوده بلکه روز انسانیت و بشریت است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به وجود اصل مهمی بنام "تقیه" در اسلام گفت: این اصل، به حکم عقل و شرع بوده و تنها به تشیع اختصاص ندارد، بلکه اهل تسنن و حتی خوارج نیز آن‌ را قبول دارند، در واقع در دنیا کسی نمی‌تواند منکر این اصل بزرگ باشند.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه تصریح کرد: از صدر اسلام تا اکنون، نمونه‌های زیای از تقیه وجود دارد همانند صلح هایی نظیر صلح حدیبیه رخ داده که مقرر شد بین پیامبر اکرم(ص) و مشرکان نامه ای نوشته شود، پیامبر اکرم (ص)به حضرت علی (ع) فرمودند: بنویس"بسم الله الرحمن الرحیم" ولی مشرکان گفتند که ما خدای رحمن و رحیم شما را قبول نداریم و بنویسید بنام خدا! پیامبر(ص) نیز در صورتی که قبول نداشت همین‌گونه نامه را نوشت.

وی بیان کرد: «تقیه » اصطلاحی اسلامی است که وحی الهی لفظ و معنای آن را مقارن حادثه ای تفسیرکننده، به کار برده است، بنابراین براساس قرآن و سنت پیامبر(ص) امامان اهل بیت(ع) و فقیهان پیرو ایشان در زمینه های سیاسی و فکری آنگاه که مبتلا به مصایبی همچون ستم، فشار، کشتار، شکنجه و آوارگی می شدند، تقیه می کردند. 

وی ادامه داد: از امام باقر(ع) روایت شده: تقیه برای هر ضرورتی است و عامل به تقیه بیش از دیگران به ضرورتی که واقع شده، آگاهی دارد و نیز از آن حضرت روایت شده: تقیه برای جلوگیری از خونریزی است و هر گاه به خونریزی منجر شود، تقیه جایز نیست.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: مسلمانان میانمار همان طور که از اسمش پیداست در میان حمله «مارها» قرار گرفته اند و در حال ظلم و ستم دیدگی هستند که از مجامع جهانی و سازمان ملل می خواهیم با این جنایت ها برخورد کنند.

آیت الله نعیم آبادی بیان داشت: سازمان ملل متحد که دم از صلح، آشتی و آرامش می زند خود نسبت به شکنجه و کشتار مسلمانان میانمار بی توجه است و در واقع ابزاری کاری برای آمریکا شده است.

امام جمعه بندرعباس، قرآن را تنها کتابی خواند که در جهان معاصر پیام عقلانی و پر جاذبه دارد و هر جا که این کتاب آسمانی باشد لرزه ایجاد می کند.

وی همچنین با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: هر چه داریم به برکت خون شهدا و امام شهداست، اگر امروز برخی از تحلیل گران سیاسی اعلام می کنند که مشکلات منطقه بدون حضور ایران قابل حل نیست و یا سعودی ها در عربستان به حاجیان ما احترام می گذارند، این ها به برکت دفاع مقدس شکل گرفته است./۸۵۱/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات