۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۵۲۵۹۵۹
خطیب نماز جمعه بجنورد:

فاجعه میانمار مصداق بارز تناقض رفتاری کشورهای مدعی حقوق بشر است

خطیب نماز جمعه بجنورد با بیان اینکه بیشترین جنایات ضدبشری در دنیا از سوی مدعیان حقوق بشر صورت می‌گیرد، گفت: فاجعه کشتار مسلمانان میانمار یکی از مصادیق بارز تناقض رفتاری کشورهای مدعی حقوق بشر است.
حجت الاسلام موسوی جاجرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی، امام جمعه موقت بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فاجعه میانمار و کشتار مسلمانان بی‌گناه این کشور، اظهار کرد: جنایت‌های ضدبشری در کشورهایی ازجمله میانمار، سوریه، یمن، عراق، بحرین و سایر کشورها نشان‌دهنده خوی متوحش استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه تمامی این جنایات یا به‌صورت مستقیم از سوی آمریکا و یا با چراغ سبز این کشور صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: درواقع بیشترین جنایات ضدبشری در دنیا از سوی مدعیان حقوق بشر صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به اینکه فاجعه میانمار یکی از مصادیق تناقض رفتاری کشورهای مدعی حقوق بشر است، اضافه کرد: سازمان‌های مدعی حقوق بشر در حالی جایزه صلح نوبل را به آن سانگ سوچی داده‌اند که وی اکنون کمترین توجهی به حقوق اقلیت مسلمان در این کشور ندارد.

فجایع میانمار چهره بدون نقاب استکبار است

وی تصریح کرد: باید مسلمانان با بسیج همگانی علیه این جنایت و محکوم کردن قاطعانه آن، توطئه‌های آمریکا و استکبار جهانی را ناکام بگذارند.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی همچنین با اشاره به شانزدهم سپتامبر، سالگرد به شهادت رساندن آوارگان فلسطینی در اردوگاه صبرا و شتیلا، اظهار کرد: همان جنایاتی که در آن روز در مورد مردم فلسطین انجام شد، امروز علیه مسلمانان بی‌گناه میانمار صورت می‌گیرد و این چهره بدون نقاب استکبار است.

به گفته وی دردآورتر این است که این جنایت‌های فجیع در سایه سکوت مجامع بین‌المللی و نهادهای مدعی حقوق بشری صورت می‌گیرد.

جریان مباهله سند حقانیت اهل بیت است

امام جمعه موقت بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیست و چهارم ذی‌الحجه، سالروز مباهله، اظهار کرد: جریان مباهله رسول گرامی اسلام با مسیحیان نجران سند حقانیت اهل بیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم سبک و سیره رسول گرامی اسلام را در پیش گرفته است، خاطرنشان کرد: اکنون در کشور ما مسیحیان، کلیمیان و سایر اقلیت‌ها با حفظ عقاید و سنن خود با عزت و احترام زندگی می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که با وجود جمعیت اندک، اما در مجلس شورای اسلامی دارای نماینده هستند./9314/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات