۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۲۶۰۰۳
حجت الاسلام والمسلمین عالي:

عدالتخواهي شاخص ظهور امام زمان است

حجت الاسلام والمسلمین عالي با بيان اينكه شاخص آمدن امام زمان(عج) مسلمان شدن همه نيست بلكه عدالتخواهي آنان است، گفت: بايد مردم جهان خواهان عدالت شوند و بفهمند كه در بي عدالتي هستند.
حجت  الاسلام مسعود عالي حجت  الاسلام مسعود عالي حجت  الاسلام مسعود عالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست رويش هاي انقلاب شامگاه گذشته در مسجد جامع پاكدشت با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالي استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در اين مراسم با يادآوري شكل گيري جنگ هاي نيابتي، خاطر نشان كرد: آمريكا وقتي ديد حضورش در افغانستان و عراق خيلي خسارت به بار آورد و از لحاظ امنيتي، مالي، جاني و حيثتي هزينه هاي متعددي داشت؛ به جنگ هاي نيابتي روي آورد تا خود مسلمانان را به جان هم بيندازند.

وي اضافه كرد: براي اين كار ابتدا تركيه و عربستان را برگزيدند، وعده هاي امپراتوري بزرگ عثماني و شركت در اتحاديه اروپا را به تركيه و همينطور وعده هاي ديگري را به دولت سعودي دادند.

کارشناس دینی رسانه ملی با اعلام اينكه به گفته كارشناسان تا قبل از دو دهه آينده ذخاير انرژِي آمريكا پايان مي بايد، 6 هدف را دليل راه اندازي جنگ هاي نيابتي از سوي غرب عنوان كرد و افزود: دسترسي به ذخاير انرژي نفت و گاز و ساختن حاشيه امن براي اسرائيل از اهداف اوليه جنگ هاي نيابتي بود.

وي فروش اسلحه و تجزيه و تضعيف كشورهاي منطقه را از ديگر اهداف طراحان جنگ هاي نيابتي عنوان كرد.

این مبلغ حوزوی ايران را محور مقاومت در منطقه خواند و  مهمترين اهداف حنگ هاي نيابتي را تضعيف جمهوري اسلامي و تخريب اسلام و خشن نشان دادن آن مطرح كرد.

وي به وجود آوردن داعش به عنوان يك قوم وحشي را نشان از طرح خاص دانست كه به نوع به خصوصي خيانت مي كنند و افزود: آنها جناياتشان چندش آور است و طراحي شده اند تا با اين شيوه ها آدم بكشند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: داعش با پرچم هايي منقش به جمله "لا اله الا الله" مي خواست سبب ريزش نيروهاي اسلامي شوند اما "و مكروا و مكر الله" كه آنگونه كه آنها مي خواستند نشد.

دولت سعودي دست همكاري به سمت اسرائيل دراز مي كند

وي با اعلام وقوع يك پديده مبارك اظهار داشت: نقاب نفاق كنار رفت و چهره واقعي برخي ها نمايان شد كه از جمله مهمترين آنها دولت عربستان بود كه خود را خادم مرمین شريفين مي ناميدند.

کارشناس مذهبی با بيان اينكه عربستان در گذشته لاپوشاني مي‌كرد، اما امروزه علني‌تر كار مي كتد، اظهار داشت: شك نكنيد كه روزي دولت سعودي علناً دست همكاري به سمت صهيونيست ها دراز خواهد كرد.

وي حشد الشعبي، جيش الشعبي و حزب الله را از نيروهاي انقلابي منطقه برشمرد و به وجود آمدن جريان مقاومت در منطقه را نتيجه جنگ هاي نيابتي غرب دانست.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه با اعلام اينكه جنگ هاي نيابتي هم براي غرب افاقه نكرد، افزود: چيزي كه بيشتر محرز شد، عظمت و قدرت ايران اسلامي بود.

وي هيمنه ابر قدرتي آمريكا را ريخته شده در منطفه توصيف كرد و  خاطرنشان كرد: امروز تنها جايي كه مي تواند در برابر قدرتهاي بزرگ بايستد، ايران است.

حجت الاسلام والمسلمین عالي با ابراز اينكه باران امام زمان(عج) مي بايست از بين خالص ترين ها باشند، تصريح كرد: شيعه اينقدر بايد امتخان پس دهد تا خاص ترين ها منتخب شوند.

وي با اعلام اينكه امام زمان(عج) براي كل جهان است و نياز به نيروهاي به درد بخور دارد، بيان كرد: بسيار مهم است كه در راستاي ظهور نيروهايي آماده و رزمي تربيت يابند.

این خطيب توانا ابراز داشت: بي انصافي است كه تا فسادي ديده شد بياييم آن را به پاي كل نظام بنويسيم، هر چند كه دوران شاه ملعون هم به مراتب فسادهاي بيشتري اتفاق مي افتاد.

وي مطرح كرد: امروز در ايران پرچم اهل بيت برافراشته شده و ما به مدد آنها در بسياري از صنايع جز چند كشور اول جهان هستيم.

کارشناس دینی رسانه ملی افزود: شاخص آمدن امام زمان(عج) مسلمان شدن همه نيست، بلكه عدالتخواهي آنان است.

وي اضافه كرد: بايد مردم جهان خواهان عدالت شوند و بفهمند كه در بي عدالتي هستند.

استاد حوزه علمیه قم جنبش وال استريت را به نوعي جنبش عدالتخواه برشمرد و اظهار داشت: چه كسي هست كه امروز ظلم آمريكا را نفهميده باشد؟!

وي ادامه داد: دير يا زود امام زمان(عج) مي آيد، مهم اينست كه چه كسي مي تواند سرباز او باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عالي سبك بال بودن و عدم وابستگي به دنيا را لازمه همراهي با حضرت ولي عصر(عج) عنوان كرد و گفت: نبايد بعضي از تعلقات انسان را از امام زمان(عج) عقب بياندازد.

وي در پايان با بيان اينكه خانواده شهدا افتخار كنند كه امام باقر(ع) شهداي آنها را ديده و ياد كرده است، افزود: شهيد حججي از رويش هاي انقلاب اسلامي بود كه در دوراني كه انقلاب اسلامي نياز به يك روح تازه اي داشت روح شهيد حججي در جامعه دميده شد./804/پ202/ب1

ارسال نظرات