۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۲۶۰۵۱
با حضور طلاب و مسؤولان؛

سال تحصیلی مدرسه علمیه فاطمیه کرمان آغاز شد

مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه خواهران فاطمیه کرمان با حضور طلاب و مسؤولان این مدرسه علمیه آغاز شد.
طلاب خواهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام محمد افضلی استاد حوزه و دانشگاه  کرمان امروز ظهر در افتتاحیه سال تحصیلی طلاب خواهر در مدرسه علمیه فاطمیه کرمان، گفت: تزکیه و تحصیل دو رکن مهم برای طلاب محسوب می شوند.

وی افزود: یکی از وظایف مهم طلاب در حوزه های علمیه خوب درس خواندن بوده و طلبه زمانی می تواند خوب درس بخواند که خودش را از جهت تهذیب به درجات بالا برساند.

حجت الاسلام افضلی با بیان این که تحصیل و تهذیب دو رکن مهم طلاب در حوزه های علمیه شمرده می شود، خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات طلاب این است که همیشه به دنبال علم و تقوا هستند و طلبه ای می تواند در حوزه های علمیه پیشرفت خوبی داشته باشد که درس های حوزه را خوب بخواند و مباحثه کند.

وی ابراز داشت: عمل کردن به علم و تهذیب یکی دیگر از مباحث مهمی بوده که باید طلاب در زندگی خود داشته باشند و به همراه آموختن علم به آن چه که می دانند عمل کنند.

استاد حوزه و دانشگاه کرمان با توجه به این که طلاب خواهر و برادر باید بدانند که آنچه به دیگران می گوییم باید خودمان هم عمل کنیم، اظهار داشت: مردم امروزه به رفتار و کردار طلاب توجه زیادی را دارند و باید طلبه ها افزون بر آموختن علم به آموخته های علم خودشان هم عمل کنند.

وی تصریح کرد: هدف خلقت پیامبران و اهل بیت در دنیا این است که به مردم علم یاد دهند و مردم از آن ها مسائل دینشان را یاد بگیرند و امروزه روحانیان این وظیفه را بر دوش دارند که مردم را با آموخته های دین آشنا کنند.

حجت الاسلام افضلی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، بیان داشت: کسی که چهل روز تمام اعمالش را برای خدا خالص کند، خداوند چشمه های حکمت را بر او باز می کند.

وی با بیان این که تقوا پیشه کردن مهم ترین وظیفه طلاب بوده، اظهار داشت: ارزش کار طلبه در دنیا خیلی بالا بوده زیرا طلبه با خواندن و یادگرفتن دین اسلام، مردم را با دین پیامبراکرم آشنا می کند.

استاد حوزه و دانشگاه کرمان ابراز داشت: تبلیغ دین خدا وظیفه تمام روحانیان شمرده می شود و بهترین طلبه ها در حوزه های علمیه کسانی هستند که در کنار خوب درس خواندن به فکر تبلیغ دین خدا هم هستند تا مردم را با دین اسلام آشنا کند.

وی در پایان با بیان این که عمل کردن به سیره اهل بیت یکی دیگر از وظایف مسلمان در جامعه است، خاطرنشان کرد: عمل به سیره اهل بیت را مردم باید در زندگی خود داشته باشند و انسان ها در دنیا زمانی می توانند زندگی خوبی را برای خود داشته باشند و آخرت خوبی را برای خود درست کرده باشند که به سیره اهل بیت عمل کنند./9707/پ202/ب1

ارسال نظرات