۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۲۶۰۸۹
امام جمعه تبریز: 

غرب هویت انقلابی حوزه های علمیه را هدف قرار داده است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: رسانه‌های غربی به دنبال تحریف گفتمان و اندیشه های انقلاب اسلامی هستند، چنانکه هزاران شبکه ماهواره ای و سایت های مجازی تلاش دارند هویت انقلابی حوزه های علمیه را خدشه‌دار کنند.
حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران که در حوزه علمیه صادقیه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی ایران احیای نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه بوده است.

وی با بیان این‌که توسعه مراکز دینی، فرهنگی و حوزوی از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: با این وجود؛ تعداد مدارس علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در شأن نام و تاریخ فقاهت تبریز نیست؛ متأسفانه آذربایجان شرقی با  15 حوزه علمیه خواهران کمترین تعداد مدرسه علمیه خواهران را در کشور دارد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که توسعه مدارس علمیه خواهران باید در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: ابتدا باید شرایط و امکانات کافی برای تحصیل خواهران در مدارس علمیه فراهم شود، سپس تلاش کنیم تا با کمک خیرین مدارس علمیه جدید احداث شده و طلبه های بیشتری جذب این مدارس شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که اهمیت نقش حوزه علمیه خواهران در جامعه را کمتر از جایگاه حوزه علمیه برادران نیست، افزود: با وجود گستردگی احکام اسلامی و نیازهای روز جامعه؛ فعالیت حوزه علمیه خواهران در تربیت و آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه به ویژه در عرصه تحکیم بنیان خانواده قابل توجه و اهمیت است.

وی با تأکید بر این‌که هدف حوزه های علمیه باید در توجه به کیفیت تربیتی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان معطوف شود، خاطرنشان کرد: از طلاب و فارغ التحصیلان مدارس علمیه خواهران می خواهیم با پاسخگویی به شبهات روز که از سوی دشمنان نظام القا می شوند؛ به ترویج و نهادینه شدن گفتمان انقلاب اسلامی کمک کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که دشمنان اسلام با استحاله فرهنگی به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند، تصریح کرد: رسانه‌های غربی به دنبال تحریف گفتمان و اندیشه های انقلاب اسلامی هستند، چنانکه هزاران شبکه ماهواره ای و سایت های مجازی تلاش دارند هویت انقلابی حوزه های علمیه را خدشه‌دار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم انقلابی بودن و انقلابی ماندن را دو مطالبه اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی از روحانیت و حوزه های علمیه دانست و تاکید کرد: حوزه های علمیه خواهران باید با برنامه ریزی صحیح، نقش خود را در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان ایفا کنند. 

وی بر ضرورت تجهیز طلاب به دانش روز و علوم دینی تأکید کرد و گفت: بهتر است در کنار توجه به مطالب درسی و ارتقای دانش فقهی طلاب؛ بر تربیت انقلابی نیز توجه ویژه صورت گیرد، حوزه انقلابی نیازمند طلبه انقلابی است، اگر حوزه بتواند نسل انقلابی تحویل جامع دهد، به یقین هیچ یک از توطئه های دشمن محقق نخواهد شد./935/پ202/ب1

ارسال نظرات