۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۲۶۱۰۱
حجت الاسلام نبویان:

روحانی معتقد است بازرسان آژانس جاسوس اند

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: آقای روحانی بازرسان آژانس انرژی اتمی را جاسوس می داند و یکی از خطرناک ترین درخواست های آژانس را بازرسی از اماکن نظامی ایران می داند.
سخنرانی حجت الاسلام نبویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمحمود نبویان در نشستی با موضوع بررسی برجام و بازدید از مراکز نظامی ایران که عصر امروز در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به موضوع بازرسی آژانس انرژی اتمی از اماکن نظامی عنوان کرد: آقای روحانی در کتاب خود با عنوان امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای، گشودن درهای کشور به سوی یکی از مداخله آمیزترین و گسترده ترین بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی را از مسائل مربوط به مذاکرات هسته ای سال 83 می داند.

وی افزود: آقای روحانی بازرسان آژانس انرژی اتمی را جاسوس می داند و یکی از خطرناک ترین درخواست های آژانس را بازرسی از اماکن نظامی ایران می داند اما امروز بحث بازدید بازرسان از اماکن نظامی باردیگر مطرح شده است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: گزارش مدیر کل آزانس انرژی اتمی در سال 83 به موضوع همکاری بدون مرز تیم مذاکرات هسته ای با آژانس اشاره کرده است که متأسفانه در آن زمان با اجازه آقای روحانی این اجازه داده شد و امروز نیز این مسأله مطرح شده است.

حجت الاسلام نبویان به برخی مکان های بازدید شده توسط بازرسان آژانس اشاره کرد و گفت: بازدید از پارچین، سایت کلاهدوز و سایت لویزان و شیان از جمله کارهایی بود که بازرسان آزانس در زمانی که مذاکرات برعهده آقای روحانی بود انجام شد.

وی ادامه داد: با اینکه سایت شیان در همان سال تخریب شد اما بازرسان آژانس گفتند که باید بازمانده این سایت را نیز بازدید کنیم که این موضوع نیز اتفاق افتاد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تأکید کرد: بازدید از مراکز صنایع دفاع از دیگر امتیازاتی بود که تیم مذاکره کننده هسته ای در سال 83 به آژانس انرژی اتمی دادند و دو سایت از سه سایتی که آژانس مدنظر داشت و همچنین ۴ کارگاه متعلق به صنایع دفاع مورد بازرسی قرار گرفت.

حجت الاسلام نبویان ابراز کرد: هیچ کشوری اجازه نمی دهد که از تولید روتورها که در کنار بسیاری از ابزارهای نظامی استفاده می شود بازدید به عمل بیاید اما این اتفاق در آن زمان رخ داد و خطرناک تر اینکه تحویل متخصصان به آژانس نیز در این دوران اتفاق افتاد.

این نماینده سابق مجلس افزود: اعطای دسترسی نامحدود آژانس از جانب ایران به تمام محل های مورد درخواست آنها و در دسترس قرار دادن متخصصان برای مصاحبه، موضوعی است که در گزارش مدیر کل آژانس به آن اشاره شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در هیچ کشوری از دنیا سابقه نداشته که 25 بار از تأسیسات و مراکز آن بازرسی شود اما این موضوع در ایران اتفاق افتاد و بعد از برجام نیز دوباره شاهد این حجم از بازدیدها بودیم./872/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات