۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۵۲۶۱۳۵
حجت الاسلام حسینی قمی:

والدین، فرزندان را با قصه های قرآن آشنا کنند

استاد حوزه علمیه قم با توصیه به خانواده ها مبنی بر تلاوت مستمر روزانه قرآن و تدبر در این کتاب آسمانی، گفت: خانواده فرزندان را با قصه های قرآن آشنا کنند.
حجت الاسلام حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم، عصر امروز در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با بیان که امت اسلامی باید بیش از آنچه که امروز به نهج البلاغه توجه دارند، بپردازند و نگذرانند معارف آن در مهجوریت باشد، به نقل داستانی از مجاهد بزرگ میرزای شیرازی پرداخت که پیش از شروع درس همواره نهج البلاغه را آموزش می داد.

وی با بیان این که میرزای شیرازی، عالمی برجسته صاحب فتوای تحریم تنباکو و استاد شخصیت هایی همچون آخوند خراسانی و سید کاظم طباطبایی بود که خدمت فراوانی به عالم تشیع کرده است، خاطرنشان کرد: ایشان آنقدر محبوب دلها قرار گرفته که در 23 شعبان از دنیا رفت اما تا شب نخست رمضان پیکر ایشان در شهرهای مختلف تشییع می شد و معروف است که درس های طولانی بالغ بر چهار ساعت داشت اما هر روز پیش از شروع درس به مدح اهل بیت و ذکر معارف نهج البلاغه می پرداخت.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که معمولا عالمان ربانی همواره در طول زندگی خود اهتمامی خاص در فراگیری و آموزش معارف نهج البلاغه داشتند، یادآور شد: روحانیان و مبلغان به ویژه در این ایام از هر تریبونی باید برای اشاعه معارف امیر مومنان(ع) استفاده کنند تا همه بتوانند از این معارف نورانی نیز برخودار و بهره مند شوند.

حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به نامه 69 نهج البلاغه که حاوی 25 دستور تربیتی و اخلاقی است، ابراز کرد: حتی برخی شارحین برای این نامه کتاب جداگانه ای را تالیف کرده اند و مفصل درباره آن سخن گفته اند.

وی با توصیه به امت اسلامی مبنی بر تلاوت مستمر روزانه قرآن، کتاب قصه های قرآنی از حضرت آیت الله مکارم شیرازی را کتابی شایسته برای انس گرفتن فرزندان با قرآن دانست و اظهار کرد: در روایتی از امیر مومنان(ع) این چنین آمده که قصه های قرآنی را باور داشته باشید و نگذارید این روزها از عمرتان بیهوده تلف شود و قرآن در جامعه در مهجوریت بماند.

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که انسان اگر با قرآن مانوس شد، آنگاه می تواند عامل به آن بوده و تاثیرشان را نیز به تبع آن ببیند، بیان کرد: زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) تلاش کنند پس از پایان زیارتشان ده دقیقه قرآن بخوانند و آن را هدیه کنند و بدانید که اگر انسان در زندگی با قرآن محشور بود، پس از مرگ نیز با قرآن محشور می شود./864/پ202/ب1

ارسال نظرات