۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۵۲۶۱۴۳

تشریح فعالیت های قرآنی اربعین ۹۶

دبیر شورای راهبردی فعالیت ‌های قرآنی اربعین با اشاره به فعالیت های قرآنی اربعین ۹۶ گفت: در این راستا بیش از ۳۰۰ محفل قرآنی با محوریت دو سوره واقعه و ملک در راستای اهداف طرح ۱۴۵۱ در موکب های مسیر پیاده روی برگزار می شود.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حسن محمدی، دبیر شورای راهبردی فعالیت ‌های قرآنی اربعین با اشاره به فعالیت های قرآنی اربعین 96 گفت: کمیته قرآنی اربعین با مسئولیت اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور امسال نیز همانند سال های گذشته فعالیت های قرآنی متنوعی در مسیر پیاده روی اربعین و شهر نجف و کربلا خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه محوریت فعالیت های قرآنی در این موسم با محوریت دو سوره مبارکه واقعه و ملک خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این راستا بیش از 300 محفل قرآنی با محوریت این دو سوره در راستای اهداف طرح 1451 در موکب های مسیر پیاده روی برگزار می شود.

محمدی با اشاره به اعزام کاروان قرآنی نور به این مراسم اظهار کرد: این کاروان با حضور 40 نفر متشکل از قاریان، حافظان و گروه های هم خوانی و تواشیح ممتاز کشوری به این مراسم اعزام می شوند و در مسیر پیاده روی به اجرای برنامه در بیش از 100 موکب خواهند پرداخت.

دبیر شورای راهبردی فعالیت های قرآنی اربعین با اشاره به اجرای تلاوت قرآن کریم در موکب های مرزی کشور ایران و عراق تصریح کرد: موکب های شهرهای ایلام، کرمانشاه، مهران و موکب های شهر کوت و نجف و مسیر پیاده روی و کربلا پذیرای محافل قرآنی اربیعن امسال هستند.

وی با اشاره به فعالیت کمیته بانوان اربعین ادامه داد: این کمیته نیز با برپایی موکب های مخصوص بانوان با حضور قاریان و حافظان در طول مسیر پیاده روی اربعین، فعالیت های قرآنی نیز دارند.

محمدی با بیان اینکه با هماهنگی با آستان قدس رضوی دوره آموزشی فعالین قرآنی کشور عراق در مشهد برگزار خواهد شد، تاکید کرد: این دوره آموزشی با هدف تعامل هر چه بیشتر با خادمان قرآنی کشور عراق و زائران اربعین برگزار می شود.

دبیر شورای راهبردی فعالیت های قرآنی اربعین گفت: همچنین قبل از برپایی مراسم اربعین، خادمان اربعین حسینی در هر استان محفل انسی را برگزار خواهند کرد و برای برپایی این تجمع باشکوه نیز آماده خواهند شد./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات