۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۲۶۱۵۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

سازمان های حقوق بشری تنها در مسیر منافع آمریکایی ها حرکت می کنند

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز سازمان های بین المللی تنها در مسیر منافع آمریکایی ها حرکت می کنند، گفت: امروز سازمان ملل و شورای امنیت به جای این که مدافع حقوق ملت ها باشند در جهت حفظ منافع نامشروع آمریکا و دیگر کشورهای زورگوی جهان حرکت می کنند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران شنبه شب در دیدار جمعی از روحانیان با محکوم کردن جنایت های آشکار در میانمار، برخورد غیر انسانی دولت میانمار با مسلمانان این کشور را عملی وحشیانه توصیف کرد.

وی با بیان این که جنایت های آشکار دولت میانمار بر شر مسلمانان این کشور دل هر انسان آزاده ای را به درد آورده است، افزود: جنایت های میانمار نشان دهنده اوج خباثت مسؤولان این کشور در برابر مسلمانان بی گناه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حالی دولت این کشور جنایت های آشکاری را علیه مسلمانان میانمار مرتکب شده است که متأسفانه از سوی مجامع بین المللی جایزه صلح نوبل به او داده می شود، تصریح کرد: این اقدامات نشان دهنده دروغین بودن نقش مجامع بین المللی در برابر ملت ها است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که کشتار مردم مسلمان و بی گناه میانمار در برابر دیدگان کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر و دموکراسی صورت گرفته است، گفت: سکوت مرگبار کشورهای غربی به معنای حمایت آشکار از این جنایت ها است.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امروز دفاع از حقوق انسان ها بر هر انسان آزاده و مسلمانی واجب است، افزود: نباید در برابر جنایت هایی که در نقاط مختلف جهان بر سر انسان های بی گناه می افتد بی تفاوت باشیم و سکوت کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه سازمان ملل به عنوان یک سازمان بین المللی مدافع حقوق انسان ها تنها به صدور یک بیانیه نمادین اکتفا کرده است، بیان داشت: مردم مسلمان و بی گناه میانمار به صدور بیانیه نیاز ندارند بلکه نیازمند اقدام عملی کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشری هستند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که سازمان ملل باید با اقدامی عملی جلوی جنایت های آشکار دولت میانمار بر سر مسلمانان این کشور را بگیرد، خاطرنشان کرد: شورای امنیت سازمان ملل که برابر هر مسأله ساده بیانیه و قطعانامه صادر می کند باید به سکوت خود در برابر این جنایت ها پایان دهد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که متأسفانه حقوق بشر و دموکراسی امروز به ابزاری برای سوء استفاده چند کشور غربی تبدیل شده است، بیان داشت: کشورهای غربی به ویژه آمریکا هر گاه منافع خود را در کشوری در خطر ببیند به سوء استفاده از این مجامع بین المللی در جهت منافع نامشروع خود اقدام می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دشمنی با مسلمانان آشکار شده است و این روند بسیار خطرناک است، خاطرنشان کرد: امروز مسلمانان بی گناه میانمار در یک شرایط بسیار نامناسب و خطرناک به سر می برند و سازمان های بین المللی باید با فشار به دولت میانمار به این مسائل پایان دهند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز سازمان های بین المللی تنها در مسیر منافع آمریکایی ها حرکت می کنند، تصریح کرد: امروز سازمان ملل و شورای امنیت به جای این که مدافع حقوق ملت ها باشند در جهت حفظ منافع نامشروع آمریکا و دیگر کشورهای زورگوی جهان حرکت می کنند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که متأسفانه امروز حقوق بشر در سایه جنایت های کشورهای زورگو و مستکبر جهان فراموش شده است، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا که خود را بزرگترین مدافع حقوق بشر در جهان معرفی می کند مهم ترین و نخستین حامی جنایت های بشری در جهان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دستان آمریکایی ها به خون میلیون ها انسان بی گناه در سراسر جهان آغشته است، تصریح کرد: جنگ و خونریزی که امروز در خاورمیانه شاهد آن هستیم به دلیل سیاست ها و دخالت های آمریکایی ها در امور کشورهای منطقه است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکایی ها برای دخالت در امور کشورها و حفظ منافع نامشروع خود هیچ حد و مرزی برای خود نمی شناسند، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به بهانه مبارزه با تروریسم منابع کشورهای مسلمان منطقه را به یغما بردند.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که امروز کشور جنایت کار میانمار مورد حمایت آمریکایی ها است و با چراغ سبز دولتمردان آمریکایی به جنایت علیه مسلمانان این کشور دست می زند، تصریح کرد: امروز سکوت در برابر جنایت های آشکار میانمار خیانت بزرگی است که باید به آن پایان داده شود.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز همه بشریت در برابر نسل کشی آشکار در میانمار مسؤول هستند، گفت: امروز کشورهای جهان باید با قدرت در برابر این جنایت های آشکار انسانی بیاستند و از انسانیت دفاع کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دولت میانمار انسانیت را زیر پای گذاشته است، افزود: کشورهای اسلامی نیز متأسفانه تنها نظاره گر این جنایت ها هستند و تاکنون اقدامی عملی در این خصوص انجام نشده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز مسلمانان بیشترین قربانی خشونت و جنایت های دولت های زورگو را تشکیل می دهند، گفت: تلاش نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی از بین بردن اسلام ناب در جهان است./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات