۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۲۶۱۷۷
چند خبر کوتاه سیاسی؛

بحران میانمار بسیار دردآور است/ حل بحران تروریسم نیازمند همکاری بین‌المللی

حل بحران تروریسم نیازمند همکاری بین‌المللی، علیرضا آشناگر سرپرست استانداری کردستان شد و روحانی فرا رسیدن سالروز استقلال مکزیک را تبریک گفت عناوین برخی از اخبار کوتاه سیاسی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با رئیس مجلس نمایندگان بلژیک، طی نشست خبری در جمع خبرنگاران جزئیات این دیدار را تشریح کرد و گفت: روابط ایران و بلژیک سابقه بسیار طولانی دارد و در سال‌های اخیر هم این رابطه رشد خوبی داشته است.

وی افزود: روابط پارلمانی و رفت و آمدها بین دو کشور ایران و بلژیک در سال‌های گذشته مطلوب بود و سال گذشته هم رئیس سنای بلژیک به ایران آمد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در دیداری که امروز با آقای دراک داشتیم بر محورهای توسعه ایران مباحثی مطرح شد همچنین بر 6 محور استراتژیکی که در برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد بحث و تبادل‌نظر شد که خوشبختانه مورد استقبال طرف بلژیکی قرار گرفت.

لاریجانی با اشاره به دیگر جزئیات مطرح شده در دیدار مذکور، خاطرنشان کرد: بحران میانمار بسیار دردآور است که در این میان برخی انسان‌ها در حال آواره شدن هستند که در این رابطه و در دیدار امروز مباحثی مطرح شد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: البته در رابطه با جنگ در یمن هم موضوعاتی مطرح شد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه در مذاکرات صورت گرفته امروز بر چگونگی همکاری‌های گسترده و فراهم شدن زمینه‌های آن در خصوص بحران‌های منطقه‌ای مباحثی مطرح شد، عنوان کرد: مسأله تروریسم در حال حاضر به دغدغه ایران و بلژیک تبدیل شده است بنابراین برای حل این بحران نیاز به همکاری‌های بین‌المللی است.

لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود، اعلام کرد که در دیدار امروز ما به دوستان بلژیکی اعلام کردیم که اگر در زمینه حقوق بشر گفت‌وگوها ریشه حقوقی داشته باشد در مجلس شورای اسلامی قطعاً از آن استقبال می‌شود.

*ما اروپایی ها با تمامی سیاست‌های آمریکا موافق نیستیم

زیکفرید براک رئیس مجلس نمایندگان بلژیک ظهر در ادامه نشست مشترک با علی لاریجانی اظهار داشت: بسیار خوشحالیم از اینکه به کشور ایران از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی دعوت شدیم.

وی افزود:‌ در دیدار امروز طی گفت‌وگویی که با رئیس مجلس ایران داشتیم در رابطه با مباحث مختلفی به ویژه روابط دوجانبه ایران و بلژیک بحث و تبادل نظر شد.

وی یادآور شد: در این دیدار همچنین بر گسترش همکاری دو کشور ایران و بلژیک در دوره پسابرجام و برنامه‌ریزی‌های مربوطه تاکید شد.

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک همچنین با تاکید بر اینکه باید فعالیت و تلاش‌ها در راستای ارتقاء‌ مناسبت‌ها نسبت به گذشته باید بیشتر شود، تصریح کرد: برنامه‌های دولت و مجلس ایران برای تقویت اهداف اقتصادی، صورت گرفته است که قطعا موفقیت‌آمیز خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران برای حل مشکلات ایران و بلژیک، خاطرنشان کرد: ما اروپایی ها با تمامی سیاست‌های آمریکا موافق نیستیم؛ بنابراین مسیر خود را طی می‌کنیم.

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک در بخشی دیگر از سخنانش یادآور شد: در دیدار امروز با آقای لاریجانی در رابطه با حفاظت دو کشور ایران و بلژیک مقابل تروریسم، مذاکراتی شد در این زمینه و مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری‌های بین‌المللی هستیم که البته پلیس بلژیک در این رابطه در بالاترین سطح با پلیس ایران مذاکراتی داشته است.

وی با اشاره به دیگر جزئیات دیدار مذکور، یادآور شد: بر اساس مفاد قانون حقوق بشر، سنت و فرهنگ ایرانی برای ما قابل احترام است که البته ما علاقمند هستیم که با این فرهنگ و سنت، بیشتر آشنا شویم.

با حکم وزیر کشور؛

علیرضا آشناگر سرپرست استانداری کردستان شد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور طی حکمی علیرضا آشناگر را به عنوان سرپرست استانداری کردستان منصوب کرد.

آشناگر هم اکنون معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان است و با حفظ سمت به سرپرستی استانداری منصوب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

دشمن عمق استراتژیک ما را هدف قرار داده است

هفتمین جشنواره مالک اشتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه با هدف شناسایی و معرفی فرماندهان، مسئولین و مدیران برتر حوزه نمایندگی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، سردار محمد شیرازی رییس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا، اعضای هیات رییسه نمایندگی، معاونین و جمعی از فرماندهان و مدیران برگزیده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه در سالن همایش شهید محلاتی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در این مراسم با بیان اینکه در مقطع حساس و پیچیده ای به سر می‌بریم، گفت: در شرایطی که پیروزی‌های روزافزون جبهه مقاومت و توسعه و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری رخ می نماید، دشمن عمق استراتژیک ما را هدف قرار داده و در صدد وارد کردن خدشه به اقتدار و عزت ایران اسلامی است.

وی پاسداری از انقلاب اسلامی را امانتی الهی و تکلیف و رسالتی مهم برشمرد و اظهار داشت: حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه مسئولیت خطیری را در ارتقای معنویت، بصیرت و نیز هدایت افکار پاسداران در حراست از دستاوردهای انقلاب، مصالح نظام و نیز پیروی از فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر عهده داشته و بحمدالله تا به امروز در تحقق این مهم در تعامل با مجموعه فرماندهی، توانسته دستاوردها و نتایج مطلوبی را رقم بزند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه ایستادگی، شجاعت و برخورداری از بصیرت انقلابی را راه مبارزه با زیاده خواهی و سلطه طلبی دشمنان توصیف و با برشماری بخشی از اقدامات مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه در راستای ارتقای بصیرت و آگاهی پاسداران، تصریح کرد: برخورداری از 10 هزار صندلی آموزشی در مجموعه نمایندگی و اعزام بیش از 45 هزار نفر از پایوران و خانواده های آنان به دوره های بصیرت افزایی در شهرهای مقدس مشهد و قم، بخشی از اقدامات نمایندگی ولی فقیه در سپاه در جهت حفظ و ارتقای شاخصهای معنوی و بصیرت افزایی کارکنان و خانواده های آنان است.

وی هدفمندکردن مدیریت، تمرکز اعتبار بر اولویتها و ایجاد رابطه منطقی بین سیاست گذاری و اجرا را از جمله اهداف مهم اشراف خواند و گفت: ایجاد رقابت سالم و مثبت، تشویق و ترغیب برجستگان در عرصه های مختلف و انتقال تجارب به سایر مجموعه ها از دیگر اهداف اشراف فرماندهی است.

سعیدی در پایان شکل گیری سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون حوزه را اقدامی بسیار مهم  برشمرد و اظهار کرد: امروز بسیج اساتید حوزه های علمیه اصفهان، قم، مشهد و تهران شکل گرفته که این حرکت اثربخش می تواند نتایج و ثمرات زیادی را برای حوزه ها به همراه داشته باشد.

در پایان این مراسم از معاونتها ورده های برتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه در ارزیابی عملکرد سال 1395 تجلیل شد.

پیام حاجی‌بابایی به مناسبت 25 ذی‌الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی به مناسبت 25 ذی‌الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان پیامی صادر کرد.

حاجی‌بابایی در این پیام با اشاره به سالروز نزول آیه مبارک "هل اتی" در شأن مقدس‌ترین خانواده در آفرینش، لزوم توجه به خانواده به عنوان مقدس‌ترین نهاد تربیتی در اجتماع، به آموزه‌های وحیانی، سنت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و همچنین رسوم و شیوه‌های تربیتی ملی و ایرانی در لزوم تکریم بزرگان اشاره نموده و روز تکریم بازنشستگان را به جامعه فرزانه و خردمند پیشکسوتان کشور تبریک گفته است.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خانواده در اسلام بهترین جایگاه و موقعیت برای زندگی، تربیت و بالندگی نسل آینده جامعه است که ریشه در تعالیم دینی و غنای فرهنگی ما دارد.

خانواده به عنوان مهمترین و مقدس‌ترین نهاد اجتماعی می‌تواند مبنای توسعه انسانی در جامعه باشد، توسعه‌ای که زیربنای توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کشور است.

بی‌شک زیباترین جلوه خانواده در فرهنگ ایرانی و آموزه‌های دینی، نقش تربیت در بنیان خانواده تکریم و حرمت سالمندان و خردمندان به عنوان بزرگان خانواده و اجتماع است.

بزرگان و فعالان دیروز عرصه کار و تلاش و فرهنگ و پژوهش و خردمندان فرزانه امروز؛ که هر چند از خدمت بازنشسته‌اند، ولی از پرتو انسانی تجربه‌های بزرگ و سازنده باز ناایستاده و زمان بار دیگر در دستان پر بار و تجربه آنها شکوفا و متبلور می‌شود.

با تبریک و تهنیت روز خانواده که سالروز نزول آیه مبارکه "هل اتی" که زیباترین وجه اسناد مقدس‌ترین خانواده در نظام آفرینش است، همچنین روز تکریم بازنشستگان، از دولت محترم تقاضا دارم هر چه سریع‌تر ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران را، در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی نماید.

با استعانت از خداوند سبحان از تمامی فرصت‌های مجلس و قانونگذاری برای ایجاد سال‌هایی پر از شور زندگی و نشاط و سازندگی برای بازنشستگان که سال‌های رشد و کمال را به عنوان وجود ارزشمند و ذی‌قیمت بزرگ خانواده و جامعه سپری می‌کنند، استفاده خواهیم کرد.

امید آن دارم که با رشد و اعتلای نهاد مقدس خانواده و تکریم بزرگان و پیشکسوتان، شاهد شکوفایی و آبادانی روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

در پیامی؛

روحانی فرا رسیدن سالروز استقلال مکزیک را تبریک گفت

حسن روحانی رییس‌ جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن سالروز استقلال مکزیک، ابراز امیدواری کرد که در پرتو گفت‌وگوهای هدفمند و مؤثر میان مقامات دو کشور و بهره‌گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود، روابط و همکاری های ایران و مکزیک بیش از پیش تعمیق یابد.

متن پیام روحانی  به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای انریکه پنیا نیئتو

رییس جمهوری ایالات متحده مکزیک

فرا رسیدن سالروز استقلال ایالات متحده مکزیک را به جناب‌عالی و مردم آن کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

امیدوارم در پرتو گفتگوهای هدفمند و مؤثر میان مقامات دو کشور و بهره‌گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود، شاهد تعمیق دوستی و گسترش روزافزون روابط و همکاری‌های فیمابین باشیم.

از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی و سرافرازی مردم مکزیک را مسألت دارم./907/204/ح

ارسال نظرات