۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۵۲۶۱۹۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

عزاداری امام حسین دری از درهای بهشت است

آیت الله قریشی با بیان اینکه عزاداری امام حسین دری از درهای بهشت است، گفت: به سبب این عزاداری است که معاصی در درگاه الهی بخشوده می شود، فرصتی برای تبلیغ دین فراهم شده و به این وسیله خود و مردم را بهشتی می کنیم.
قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله سید علی اکبر قریشی نماینده مجلس خبرگان رهبری شنبه شب در همایش طلایه داران تبلیغ با موضوع زکات و آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: از فرصت محرم برای تقرب به اهل بیت (ع) بهره مند شویم و مردم را نیز در این امر یاری کنیم.

وی با بیان اینکه عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین دری از درهای بهشت است، گفت: به سبب این عزاداری است که معاصی در درگاه الهی بخشوده می شود، فرصتی برای تبلیغ دین فراهم شده و به این وسیله خود و مردم را بهشتی می کنیم.

آیت الله قریشی با تأکید بر شکر گزاری نعمت عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، افزود: این ائمه اطهار بودند که با برگزاری مراسمات سوگواری برای سید و سالار شهیدان مسیر عزاداری را گشودند و این جریان را در طول تاریخ جاری کردند.

وی با بیان اینکه تبلیغ دین باید با نیت الهی توأم باشد، تصریح کرد: تبلیغ را برای رضای الهی و جهت ترویج دین انجام دهیم و تنها برای اهل بیت (ع) وارد میدان شویم، نیت تبلیغ خود را ممحض در رضای الهی کنیم و برای تربیت مردم گام برداریم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریفات عاشورا و مراثی نامعتبر، تأکید کرد: اینکه می گویند امام حسین (ع) در روز عاشورا طلب آب کرده است با مقام بلند و عزت نفس ایشان سازگار نیست.

وی با بیان اینکه مبادا بگوییم حسین از دشمن طلب آب کرد چرا که این سخن بی سند و ساختگی است، ادامه داد: شهید مطهری دارد که بعد از فحص و جستجو ندیدم که حضرت اباعبدالله از جماعت کوفی طلب آب کند.

این مفسر قرآن کریم ابراز داشت: عزت نفس امام حسین (ع) به میزانی بود که امام زمان می فرماید ملائک از استقامت وجود مبارک سید الشهدا متعحب شدند، بنابراین بیان چنین مطالبی در منابر ناصحیح است.

وی با اشاره به جریان شهادت حضرت علی اصغر (ع)، خاطرنشان کرد: اینکه امام حسین علی اصغر را برای طلب آب آورد صحیح نیست، حضرت علی اصغر در هنگام ودای امام حسین (ع) با وی در کنار خیمه ها مورد تهاجم تیر هرمله قرار گرفت. 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر بیان اهداف قیام عاشورا، گفت: هدف امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر در کنار اصلاح امت پیامبر(ص) بود، بنابراین مبلغان دینی توجه کنند و به مردم بیاموزند و آنها را در تربیت دینی یاری کنند./۸۵۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات