۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۲۶۱۹۹
مدیر مرکز آموزش عالی قاسم بن الحسن:

جنایات و فجایع دولت میانمار از سوی همه ملت‌‌ها محکوم است

مدیر مرکز آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) گفت: جنایات و فجایع دولت ظالم میانمار علیه مسلمانان کشور خود از سوی همه ملت‌‌ها یک رفتار غیرقابل پذیرش و محکوم است.
حجت الاسلام علم الهدی

حجت الاسلام سیدباقر علم‌الهدی مدیر مرکز آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره فاجعه میانمار گفت: دین اسلام برای جهش، پویایی و مدیریت جامعه بشری توصیه‌های ارزشمندی دارد.

وی افزود: دشمنان اسلام همواره از اجتماع مسلمانان و امت اسلامی در هر کجای جهان به شدت هراس دارند و  تلاش می‌کنند که آنان هویت ملی و فرهنگی واحد برای خود ایجاد نکنند.

 مدیر مرکز آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) با بیان اینکه جنایات و فجایع دولت ظالم میانمار علیه مسلمانان کشور خود از سوی همه ملت‌‌ها یک رفتار غیرقابل پذیرش و محکوم است، عنوان کرد: امروز استکبار جهانی به شدت از تشکل، وحدت رویه و ادبیات دینی پویا میان ملت‌ها خوف دارد به همین دلیل در بسیاری از کشورهای ضعیف نظیر میانمار، بنگلادش، افغانستان یا سایر کشورها که اقتدار لازم را ندارند با استفاده از نوکران و گماشتگان ظالم و غاصب خود  تلاش دارد که اجازه ندهد مسلمانان به قدرت دست یابند.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی با بیان اینکه مجامع بین‌المللی صرفا عروسک خیمه شب بازی در دست قدرت‌های بزرگ است، اظهار داشت: در گذشته مسلمانان بوسنی و هرزگوین در قلب اروپا نیز همچون مسلمانان میانمار دچار چنین چالشی شدند که آنان را صرفا به جرم مسلمان بودن قتل عام کردند در حالیکه مجامع بین‌المللی شاهد، حاضر و ناظر بر این جنایات بودند اما سکوت کردند.

وی افزود: امروز نیز همین قضیه تکرار می‌شود آنجا که کشتار به نفع سیاست‌های ظالمانه و غاصبانه استکبار جهانی است مجامع بین‌المللی و از جمله سازمان ملل سکوت کرده و این همه کشتار و نسل کشی مسلمانان در میانمار، بحرین و یمن را نادیده می‌گیرند.

مدیر مرکز آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) ابراز کرد: برای مدت کوتاهی سازمان ملل رفتار جنایتکارانه عربستان در یمن را جزء جنایات جنگی اعلام کرد اما با پیام‌ها و تطمیع دولت عربستان سعودی؛ رییس سازمان ملل نام عربستان را از لیست کشورهای ناقض حقوق بشر در کشتار جمعی کودکان بی‌گناه یمن حذف کرد و بدتر اینکه یک کادو هم به آنان داد و آن را رییس کشورهای مبارزه با تروریست معرفی کرد در حالی که بزرگترین گروه‌های تروریستی دنیا در منطقه را عربستان سعودی مدیریت می‌کند.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی گفت: زمانی که کشتار به نفع استکبار جهانی است آنان با سیاست‌های ناجوانمردانه خود از مجرای سازمان ملل به مزدوران خود در کشورهای مختلف سلاح می‌فروشند و هیچ ابایی از انجام این گونه رفتارها و عملکردها ندارد، آنجایی هم که احساس کند می‌تواند نسبت به یک کشتار موضع گیری کند تا از رهگذر سروصدا کردن اعتباری برای آبروی از دست رفته خودش پیدا کند آنجا سر و صدا می‌کند.

وی  درباره اتهام‌زنی و دروغ پردازی‌های سازمان ملل و مجامع بین المللی درباره کشورهایی که به حق سخن بگویند، بیان داشت: به عنوان مثال اگر در ایران کسی جنایتی کرده باشد و به حق محاکمه شود همین سازمان ملل و مجامع بین‌المللی در بوق و کرنا می‌کنند که ایران جزء کشورهای مخالف یا ناقض حقوق بشر است.

مدیر مرکز آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) خاطرنشان کرد: سیاست‌های گزینشی سازمان ملل همه در جهت برنامه‌های استکبار تعریف شده است، اگر امروز مجامع بین المللی و سازمان ملل سکوت کرده‌ به این دلیل است که می‌خواهند استکبار به سرکردگی آمریکا سلاح فروخته و اقتدار امت اسلام را زیر سوال ببرند و همه کشورها را از نظر سیاسی جزء مدافعان خود معرفی کنند./۸۰۷/ت302/ب1

ارسال نظرات