۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۲۶۲۰۴
معاون اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری:

تخصص توأم با تعهد سبب موفقیت حوزه هنری خراسان شمالی شده است

معاون نظارت و ارزشیابی اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور گفت: عملکرد حوزه هنری خراسان شمالی در طول سال‌های اخیر نشان می‌دهد که در این نهاد تخصص و تعهد به‌خوبی در کنار هم قرار گرفته‌اند.
داود ضامنی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، داوود ضامنی، معاون نظارت و ارزشیابی اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور، صبح امروز در نشست صمیمی با دست‌اندرکاران حوزه هنری خراسان شمالی، با قدردانی از رییس حوزه هنری خراسان شمالی و تیم همراه، اظهار داشت: تخصص و تعهد در کنار تیمی جوان و چابک، برآیند عملکرد حوزه هنری خراسان شمالی در برگزاری جشنواره‌های مختلف را افزایش داده است.

وی افزود: در حوزه هنری باید نگاه به مسئولان واحدهای هنری یک نگاه تخصصی باشد و تخصص در کنار تعهد قرار بگیرد تا شاهد بازدهی بیشتری از فعالیت‌های واحد هنری باشیم.

ضامنی اضافه کرد: با نگاهی به عملکرد حوزه هنری خراسان شمالی در طی چند سال گذشته متوجه می‌شویم که عملکرد این نهاد با دو شاخصه تخصص و تعهد و وفاداری سازمانی مثبت و روبه‌جلو بوده است؛ به‌گونه‌ای که در این دو سال حاصل زحمات و تولیدات حوزه برجسته‌تر شده که این مهم شایسته قدردانی است.

وی با اشاره به برگزاری هشت دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، ادامه داد: این جشنواره که به‌صورت ادواری و مناسب برگزار می‌شود می‌تواند کارگاه آموزشی برای سایر دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

ضامنی تصریح کرد: باید برای چنین جشنواره‌ای نشست برگزار شده، زوایای گوناگون جشنواره واکاوی شود و برای سال آینده در مورد برنامه‌های جنبی جشنواره فکر و برنامه‌ریزی کرد؛ چراکه برنامه‌های حوزه هنری قابلیت تبدیل شدن به یک کیس آموزشی خوب برای دانشجویان علاقه‌مند را دارد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه هنری خراسان شمالی این استعداد و ظرفیت را دارد که یک برنامه فرهنگی مؤثر را از لحظه شکل‌گیری ایده تا لحظه تبدیل ایده به طرح، تبدیل طرح به پروسه اجرایی و اجرای طرح و تا بازخورد گیری مخاطب را به یک پروسه آموزشی تبدیل کند.

ضامنی اظهار داشت: حوزه هنری خراسان شمالی این صلاحیت، تخصص و قابلیت را دارد که رفتارهای خلاقانه‌تری به جشنواره اضافه کرده و سازوکار خرید و فروش ایده‌های هنری و بازار بورس ایده را در کنار جشنواره راه‌اندازی کند تا به این طریق افزون بر اینکه یک کارآفرینی فرهنگی و هنری در کنار جشنواره شکل می‌دهد ظرفیت‌های خاموش حوزه هنری را هم فعال کند.

وی با بیان اینکه از منظرهای گوناگونی می‌توان کارکردهای جشنواره کاریکاتور را به بحث گذاشت، افزود: در طول این چند سال مزیت رقابتی بودن در حوزه کاریکاتور در خراسان شمالی به‌خوبی شناسایی و روی آن سرمایه‌گذاری شده است و امروز این دستاوردها و میوه‌های این هدف‌گذاری درست لمس می‌شود.

معاون نظارت و ارزشیابی اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور تصریح کرد: کاریکاتور به دلیل اینکه هنر ارزان با سرعت تکثیر بالا است می‌تواند با جهت‌گیری مناسب و مفهومی در کشور تبدیل به یک جریان پویا شود؛ زیرا افزون بر اینکه می‌تواند سواد بصری مخاطب را افزایش دهد می‌تواند پیام انقلاب را هم به مخاطب منتقل کند./9314/پ202/ب۲

ارسال نظرات