۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۲۶۲۰۶
مدیر مدرسه علمیه خواهران الشتر:

علم و عمل لازمه موفقیت طلاب است

مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر با تدکید بر ضرورت توجه طلاب به امر مباحثه و تلاش برای رسیدن به کمال، گفت: علم و عمل لازمه موفقیت طلاب در عرصه طلبگی است.
آغاز سال تحصیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اکرم قنبری، مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر، صبح امروز در برگزاری مراسم افتتاح سال تحصیلی با تبریک سال تحصیلی جدید گفت: امید است در سایه عنایات خداوند سبحان و مدد حضرت بقیه الله الاعظم(عج) شروع سال تحصیلی با ماه پربرکت ذی الحجه و ایام دفاع مقدس، سالی همراه با معنویت و برکت برای حوزه های علمیه باشد.

وی با اشاره به سوره مبارک تین که به دو بعد مِلکی و ملکوتی انسان اشاره شده است، افزود: انسان برای ساخته شدن نیازمند پرورش دو جنبه معنوی و مادی است.

مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر حوزه علمیه را بهترین مکان برای پرورش بعد ملکوتی عنوان کرد و بیان داشت: طلاب با ورود به حوزه باید قدر فرصت هایی که در اختیار دارند را بدانند.

وی با بیان اینکه طلبگی یعنی اجیر شدن برای حضرت صاحب الزمان(عج) است، ادامه داد: اجیر یعنی کسی که قبلا مزد و پاداشش پرداخت شده و مزد ما این است که در عصر حاضر از جمله خادمان حکومت اسلامی، زمینه سازان ظهور و عنوان سربازی را لقب گرفته ایم.

قنبری با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) که فرمودند علم باید همراه با معنویت باشد، خطاب به طلاب افزود: اگر قدمی برای علم آموزی برداشته می شود باید دو قدم برای خدا و معنویت بردارید.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به مباحثه در طول سال تحصیلی خاطرنشان کرد: یک ساعت مباحثه و درس خواندن باید همراه با دو ساعت تفکر، عبادت و معنویت باشد و طلاب نباید از مباحثه غافل شوند بلکه با انجام این مهم باید در جهت تقویت آموخته های خود گام بردارند.

طلبه پیشگام عرصه عمل است

مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر از طلبگی به عنوان خادم بودن یاد کرد و گفت: طلاب پیشگامان عرصه عمل هستند و برای رسیدن به کمال باید مجهز به دوبال علم و عمل باشند.

وی دانش، بینش، روش و منش را از ویژگی های مهم طلاب عنوان کرد و ادامه داد: علمی می تواند موجب رشد طلاب شود که ثمره آن تواضع و بندگی باشد.

قنبری درادامه خودسازی را مهم ترین عامل برای رسیدن به سعادت دانست و گفت: خودسازی یعنی گذشتن از نفس، خودسازی نتیجه خودشناسی است و اگر کسی خود را شناخت پرودگار خود را نیز خواهد شناخت./9459/پ203/ب1

ارسال نظرات