۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۲۶۲۰۸
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران کشور:

طلبه ای که تهذیب و تحصیل را جدا از هم بداند، به حوزه علمیه ضرر می زند

حجت الاسلام اسکندری گفت: وظیفه امروز طلاب در حوزه های علمیه، خوب درس خواندن به همراه تهذیب است و طلبه ای که تهذیب و تحصیل را جدا از هم بداند، به حوزه های علمیه ضرر می زند.
اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام رضا اسکندری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران صبح امروز در مهدیه مسجد جامعه کرمان در دیدار طلاب خواهر استان، گفت: طلاب آغاز سال تحصیلی را با جدیدت در درس شروع کنند.

وی افزود: طلاب قدر خودشان را در حوزه های علمیه بدانند زیرا طلبه ها در حوزه های علمیه درس اهل بیت را می خوانند و بدانند که بالاتر از علم اهل بیت چیزی در دنیا وجود ندارد.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به این که تبلیغ دین خدا وظیفه تمام طلاب بوده، ابراز داشت: هر قدر انسان در مسیر اهل بیت تلاش و کوشش کند، سعادتش بیشتر می شود و بهتر می تواند خودش را با زندگی اهل بیت مأنوس کند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران بیان داشت: طلاب در دنیا پایان سال تحصیلی ندارند و علوم حوزه متصل به علم الهی بوده و همیشه طلاب باید وقت خودشان را با درس برنامه ریزی کنند.

وی با توجه به این که اگر عقل انسان رشد کند، فهم انسان هم رشد می کند، اظهار داشت: انسانی در دنیا از فهم بالایی برخورد دار بوده که در زندگی دنیوی خود علمش را بالا ببرد و زمانی که علم خود را زیاد کرد، فهم او هم زیاد می شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: کامل ترین دین برای پیامبر اکرم بوده که برای انسان ها از طرف خدا بر پیامبر نازل شده است و وظیفه انسان ها در دنیا این بوده که سبک زندگی خود را متناسب با سبک پیامبر بسازند.

وی با اشاره به این که عقل بزرگ ترین نعمت برای انسان ها شمرده می شود، ادامه داد: تلاش علمی سببی برای بالابردن عقل است و طلاب بدانند که امروزه هرچی درس بیشتر بخوانند کم بوده زیرا فهم بشر روز به روز بیشتر می شود.

حجت الاسلام اسکندری با بیان این که مجتهد به معنای درک مطالب دین بوده، اظهار داشت: مجتهد شدن در حوزه های علمیه یکی دیگر از وظایف طلاب است.

وی تصریح کرد: طلاب درس را خوب در حوزه های علمیه بخوانند و سعی کنند افزون بر خواندن درس، به مردم هم دین خدا را یاد بدهند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به این که هر خواهر طلبه برای خود یک امت محسوب می شود، اظهار داشت: تحکیم خانواده و حفظ آن یکی دیگر از وظایف خواهران در جامعه بوده و خانواده ای که در زندگی خود بچه های مومن نداشته باشد، زندگی خود را از بین برده است.

وی در پایان گفت: وظیفه امروزه طلاب در حوزه های علمیه خوب درس خواندن به همراه تهذیب است و طلبه ای که تهذیب و تحصیل را جدا از هم بداند، به حوزه های علمیه ضرر می زند./9707/پ202/ب۲

ارسال نظرات