۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۲۶۲۳۶
آیت‌الله مهمان‌نواز:

موضع گیری منفعلانه مجامع بین المللی در قبال فاجعه میانمار مایه رسوایی است

نماینده چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: موضع گیری منفعلانه و نمایشی مجامع بین المللی در قبال فاجعه میانمار مایه رسوایی است.
آیت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با محکوم کردن کشتار وحشیانه مسلمانان روهینگیا در میانمار از سوی دولت و ارتش جنایتکار این کشور، اظهار داشت: سکوت معنادار مجامع بین‌المللی در برابر این نسل‌کشی مصداق بارز حمایت از این نسل‌کشی است.

وی با اشاره به موضع‌گیری منفعلانه مجامع بین‌المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر، گفت: سکوت مجامع بین‌المللی در برابر کشتار مسلمانان روهینگیا مهر تأییدی بر اعمال ددمنشانه دولت و ارتش میانمار است.

نماینده چهار دوره مجلس خبرگان رهبری افزود: مسأله اصلی این است که در این روزها که دولت و ارتش جنایتکار میانمار مشغول کشتار جمعی مسلمانان میانمار، کوچ اجباری و به آتش کشیدن خانه‌ها و جنازه‌های مسلمانان هستند مدعیان حقوق بشر و مجامع بین‌المللی چه دلیل منطقی برای سکوت و رفتار منفعلانه خود در مقابل این جنایات دارند.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه کرد: سکوت معنادار مدعیان حقوق بشر که برای کوچک‌ترین کار مسلمانان از تریبون‌های مختلف فریادهای عدالت‌خواهی و حقوق بشری سر می‌دهند در مقابل این کشتار مظلومانه مهر تأییدی بر اعمال و رفتار دولت و ارتش میانمار است.

وی ادامه داد: در هر دوره تاریخی مسلمانان از مظلوم‌ترین و قانون‌مندترین پیروان ادیان الهی هستند؛ اما امروزه می‌بینیم که عده‌ای افراطی و تندرو با حمایت استکبار جهانی مسلمانان را به جرم مسلمان بودن از خانه و کاشانه خود آواره کرده و قلع و قمع می‌کنند./9314/ت302/ب1

ارسال نظرات