۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۲۶۲۶۱
آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد؛

لزوم معرفی حقوق بشر واقعی از منظر اسلام به جهانیان

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تلاش های دنیای غرب برای منفی نشان دادن چهره اسلام و شیعه تأکید کرد که باید نهادهای ذی ربط با کمک حوزه، حقوق بشر واقعی را به دنیا معرفی کنند.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار خانم الهام امین زاده، مشاور رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی با بیان این که ما امروز در شرایط خاص جهانی قرار داریم، ابراز داشت: ما در دنیای کنونی شاهد آلام و مصائب بزرگی در عرصه بین الملل هستیم، از این رو مسؤولیت پذیری در این عرصه بسیار حائز اهمیت است.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: بر اساس آموزه های دینی همان احساس عاطفه نسبت به مردم کشور خودمان، ما را وادار می کند که نسبت به مردم مظلوم که حقوق اولیه آنها نیز سلب شده است و تحت ظلم و ستم هستند، سکوت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سکوت مجامع بین المللی در برابر مسائل ضد بشری در جهان، بیان داشت: ما نمی خواهیم کسی را متهم کنیم ولی امروز شعار حقوق بشری در جهان زیاد داده می شود، اما بین گفتار و عمل آنها هیچ هم خوانی دیده نمی شود.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: طبق آماری که مطرح شده حتی 25 درصد از دانشمندان دنیا که باید فکر و ذهن و عملشان برای آسایش و آرامش مردم وقف شده باشد، در فکر شیوه های جدید ساخت تسلیحات و ابزار ویرانگر و کشنده هستند، در حالی که هیچ گاه صلح با اسلحه پایدار نخواهد شد و باید به روزی برسیم که حتی مرزهای کشورها نیز نیازی به افراد مسلح نداشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام علی(ع) مبنی بر سفارش ایشان به مالک اشتر، عنوان کرد: طبق فرموده ایشان مردم دو دسته هستند؛ یا افرادی هستند که فکر و اعتقادات شان در مذهب و دین با ما یکی است و یا افرادی هستند که به عنوان مخلوق خدا با ما یکی هستند، بنابراین همه مردم جهان باید نسبت به هم این نگاه را داشته باشند و همین سخن می تواند بالاتر از اعلامیه جهانی حقوق بشر مطرح شود.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت فوق العاده اسلام به حقوق همه موجودات، ابراز داشت: دین ما حتی برای حیوانات نیز حقوقی قائل شده است و در مورد اسیر و دشمن هم مطالب عجیبی در میان روایات وارد شده که ارزش دین ما را نشان می دهد، هر چند جهان امروز به دنبال اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی است.

وی تأکید کرد: باید نگاه دین و حقوق بشر واقعی از منظر اسلام ضمن همایش ها و جلسات متعدد تبیین شود، بنابراین یکی از رسالت های شما نوشتن آثار مفید و وارد کردن آنها در مجامع بین المللی است و از کمک حوزه علمیه نیز می توانید استفاده کنید و فهرستی از اهمیت اسلام به حقوق بشر در زمینه های مختلف را به چندین زبان دنیا ارائه کنید.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که باید جلوی تأثیر حرف های دشمنان را بگیریم، خاطرنشان کرد: امروز زمینه همکاری حوزه های علمیه با شما فراهم است و می توانید از معارف و کتب موجود در حوزه، معارف دینی متناسب با نیازهای جوامع را به دست بیاورید./1330/۲۰۲/ح

ارسال نظرات