۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۲۶۲۷۵
امام جمعه تبریز:

پیوند میان مسجد و مدرسه به صورت جدی پیگیری شود

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که ترویج سبک زندگی غربی در کشور با هدف استحاله فرهنگی ملت ایران است، گفت: دشمنان هویت دینی جوانان ایرانی را هدف قرار داده‌اند.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش استان با تأکید بر این‌که بخش اعظمی از سند تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور بر مسائل تربیتی استوار است، اظهار داشت: غفلت از تربیت دینی دانش‌آموزان به زیان آینده کشور تمام خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که برای آینده‌ای بهتر نیازمند نیروی انسانی مؤمن، متعهد، خلاق و تلاشگر هستیم، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که استفاده از نیروی انقلابی و متعهد به نظام اسلامی اصلی مهم و ضروری برای تربیت اسلامی دانش‌آموزان است، از این رو باید در گزینش معلمان آموزش و پرورش نیز دقت شود.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که مقابله با هجمه فرهنگی غرب ضرورت توجه به تربیت اسلامی را نشان می دهد، افزود: مدرسه بهترین محل تربیت صحیح فرزندان است، گاه کودکان و نوجوانان حرف‌شنوی بیشتری از دبیران خود دارند که همین مسأله نشان از اهمیت کار معلمان است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که مدیران و معلمان باید بصیرت افزایی دانش آموزان را سرلوحه برنامه خود قرار دهند، تصریح کرد: پیچیده ترین تهدید دشمن، در عرصه های فرهنگی و اعتقادی معطوف شده است، دشمنان به دنبال تخریب باورهای دینی ملت ایران هستند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی هدف دیگر دشمن را از بین بردن فرهنگ غنی ایران اسلامی دانست و گفت: ترویج سبک زندگی غربی در کشور با هدف استحاله فرهنگی ملت ایران است، دشمنان می توانند که برای تخریب هویت دینی جوانان ایرانی باید سبک زندگی آنان را تغییر داده و مطابق با خواسته خود قرار دهند.

وی وظیفه اصلی متولیان فرهنگی و تربیتی جامعه را بصیرت‌بخشی، دشمن‌شناسی و ترویج ارزش های الهی میان اقشار مختلف جامعه دانست و افزود: بصیرت به معنای شناخت لحظه ها و مطلع شدن از دیروز، امروز و فرداست، نبود بصیرت، عامل انحراف از مسیر است، بسیاری از مشکلات جامعه نیز ناشی از عدم بصیرت می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: اگر انسان بصیرت نداشته باشد، ناخواسته به دشمن کمک خواهد کرد، انتظار داریم مدیران آموزش و پرورش پیوند میان مسجد و مدرسه را به صورت جدی پیگیری کنند؛ چراکه حضور جوانان در مساجد سبب تضمین آینده اسلام، انقلاب و خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود./935/پ202/ب1

ارسال نظرات