۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۵۲۶۳۴۲
حجت الاسلام عبادی:

سیاسی کاری و ایجاد مسائل حاشیه ای مسؤولان را از اهداف اصلی باز می دارد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سیاسی کاری، ایجاد مسائل حاشیه ای و تندروی ها ما را از هدف مورد نظر باز می دارد.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی امشب در شورای اداری و مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: امیدواریم استاندار جدید خراسان جنوبی منشأ خدمات خوب و فراوانی برای استان باشد.

وی گفت: حل مشکلات استان بدون تعامل دولت و نگاه وزیران در کشور امکان پذیر نیست و باید در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: خشکسالی 18 ساله امان مردم استان را بریده است و در حال حاضر 500 روستای استان با تانکر آبرسانی می شود.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: در بسیاری از این روستاها کشاورزی وجود ندارد و زندگی مردم با یارانه اداره می شود و با این شرایط سخت نیز مهاجرت ها صورت می گیرد و مردم در شهرها سرگردان می شوند.

وی با بیان اینکه همچنان در زمینه انتقال آب کار عملیاتی و اجرایی انجام نشده است، ادامه داد: هدررفت آب موجود به واسطه فرسودگی شبکه آبرسانی و آبرسانی سنتی قابل قبول نیست و نیاز به مدیریت جهادی دارد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در زمینه جذب سرمایه گذار استان دچار بحران شدیدی است و برای سرمایه گذاری در استان موانعی وجود دارد.

حجت الاسلام عبادی اظهار کرد: نبود حمل و نقل ریلی، نبود راه های مناسب، بالا بودن بهره های بانکی، عدم توجیه اقتصادی در تولید و دوری از مرکز از جمله موانع برای سرمایه گذاری در استان است.

وی با بیان اینکه متاسفانه اقدامات خوب و اساسی لازم در زمینه بازاریابی و معرفی ظرفیت های اقتصادی استان انجام نمی شود، افزود: شاهد حضور کمرنگ بازرگانان و سرمایه گذاران خارجی در استان هستیم.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در استان جاده دو بانده کامل وجود ندارد، گفت: به دلیل نبود ریل و زیرساخت ها، فعالیت معادن استان کیفیت مطلوبی ندارد در حالی که با توجه به تنوع و گستردگی معادن می توانند چشمه جوشان اشتغال باشند.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی استان با مشکلاتی مانند رکود، کمبود نقدینگی، نبود بازار فروش و مشکلات مالیاتی و معوقات بانکی دست و پنجه نرم می کنند و این ها سبب تعطیلی و تعدیل و اخراج کارگران می شود.

وی افزود: رکود حاکم بر حوزه اصناف و بازار است و این سبب ناراحتی بازاریان شده است و وضعیت نامناسبی در حوزه اصناف و بازار وجود دارد.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با وجود مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر بخشودگی جرائم تسهیلات اخذ شده کمتر از 100 میلیون تومان اما متاسفانه این مصوبه اجرایی نشده است.

حجت الاسلام عبادی عنوان کرد: توریسم درمانی، سرمایه گذاری در گیاهان دارویی، گردشگری و صنایع دستی و فرش و محصولات کشاورزی مانند زعفران، زرشک، عناب و انار از جمله ظرفیت های خوب استان است که نیازمند برنامه ریزی مناسب دولت در این زمینه است.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی با کیفیت از ظرفیت های مهم استان است، گفت: نیروهای انسانی استان از نظر علمی و فرهنگی سرآمد هستند به گونه ای که رهبر معظم انقلاب نیز این منطقه را به عنوان دیار علم و ایمان تعبیر می کنند از این رو باید فرهنگ دینی مردم پاس داده شود.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف از بیان مشکلات استان نادیده گرفته شدن تلاش های انجام شده از سوی دولت نیست بلکه بیان مشکلات و نکات این است که حل مشکلات جز در سایه تعامل مسؤولان ممکن نیست.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: سیاسی کاری، ایجاد مسائل حاشیه ای و تندروی ها ما را از هدف مورد نظر باز می دارد و این استان نیازمند مدیرانی کارآمد و توانمند است که توان جذب اعتبارات را داشته باشند./880/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات