۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۵۲۶۳۴۶
حجت الاسلام محمدی خبر داد؛

برگزاری دوره های آشنایی با مبانی دروس خارج در مرکز فقهی امام علی

مدیر مرکز فقهی امام علی(ع) از تحصیل ۵۰ طلبه در این مرکز فقهی و برگزاری دوره های آشنایی با مبانی دروس خارج برای طلاب خبر داد.
حجت الاسلام محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید محمدی مدیر مرکز فقهی امام علی(ع) عصر یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی این مؤسسه که در مرکز سفیران هدایت حوزه علمیه برگزار شد، گفت: چهار سال از تأسیس مرکز فقهی امام علی(ع) می گذرد.

وی افزود: برنامه های درسی رسائل، مکاسب و کفایه در طول 5 سال تحصیلی در نظر گرفته شده که طلاب بر اساس آن عمل خواهند کد، در این مرکز فقهی حدود 50 طلبه تحصیل می کنند و در پایه های تحصیلی 7، 8، 9 و 10 مشغول فعالیت هستند.

مدیر مرکز فقهی امام علی(ع) با بیان این که در این مرکز در عرصه های تهذیبی، پژوهشی و آموزشی برنامه های ویژه ای برای طلاب وجود دارد، اظهار داشت: برخی از این برنامه ها نوین محسوب می شود و تاکنون در حوزه نبوده است.

وی با اشاره به برنامه های ویژه این مرکز فقهی برای طلاب ادامه داد: بحث آشنایی با مبانی دروس خارج از ابتکارات این مرکز فقهی به شمار می رود تا طلاب آماده این مقطع باشند، این مرکز به دوره پاسخگویی به شبهات و رجال کاربردی که در تابستان برگزار می شود نیز اهتمام دارد، البته رجال معمول حوزه ها نیز خوانده می شود اما دوره های کاربردی نیز وجود دارد.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که در مرکز فقهی امام علی(ع) دوره های تابستانی تفسیر  برگزار می شود، ابراز داشت: غیر از فقه و اصول و این که دروس رسائل، مکاسب و کفایه به صورت کامل خوانده می شود، دوره ها و کلاس تفسیر و فلسفه نیز برای طلاب برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: درس اخلاق هفتگی و جلسات مشاوره از برنامه های تهذیبی این مرکز محسوب می شود و برنامه های ورزشی دسته جمعی نیز برای طلاب برگزار خواهد شد، طلاب مرکز فقهی امام علی(ع) در ایام تبلیغی به تبلیغ معارف دینی و الهی می پردازند و برخی از طلاب در ایام تحصیلی به مدت روزی یک ساعت به مدارس می روند و تبلیغ می کنند.

رییس امور نخبگان حوزه های سفیران کشور خاطرنشان کرد: برنامه های تبلیغی بسیار مؤثر و مفید است چرا که طلاب نسبت به انقلاب و نظام اسلامی دغدغه مند هستند و در عین حال می خوانند خوب درس بخوانند تا عالی اثرگذار باشند.

وی اضافه کرد: حضرت آیت الله موحدی کرمانی مؤسس مرکز فقهی امام علی(ع) است و اساتیدی که از آن ها در مرکز استفاده می شود اساتیدی مبرز و با سابقه هستند که طلاب از آن ها بهره مند می شوند، یکی از ویژگی های این مرکز این است که در کنار اهتمام به دروس، برنامه های تبلیغی ویژه ای را نیز دارد که برخی از برنامه ها گروهی است./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات