۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۵۲۶۳۵۲

دیدار معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران با امام جمعه تبریز

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار معاون پژوهش حوزه های علمیه با امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی اکبر حصاری، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران امروز پس از ورود به شهر تبریز با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، رییس عالی حوزه علمیه استان و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار صمیمی با ارایه گزارشی از اهداف سفر خود به استان اظهار داشت: فردا نشست هم‌اندیشی و دانش‌افزایی مدیران و معاونان پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان در آستانه آغاز سال تحصیلی 96-97 در تبریز برگزار می‌شود که قرار است در این نشست راهکارهای ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش در مدارس علمیه بررسی شود.

حجت الاسلام حصاری با بیان این‌که نشست با حضور اساتید، محققان و پژوهشگران برتر حوزه علمیه استان همراه خواهد بود، افزود: در کنار توجه به مسأله آموزش علوم دینی و قرآنی در مدارس علمیه، به فکر تربیت طلابی پژوهشگر و محقق هستیم، چنانکه ماهیت برگزاری جشنواره های مختلف حوزوی در این راستا طرح‌ریزی شده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به موفقیت طلاب آذربایجان‌شرقی در جشنواره مختلف حوزوی از جمله جشنواره علامه حلی در سال‌های گذشته تصریح کرد: خواهران طلبه آذربایجان ظرفیت علمی و استعداد پژوهشی فراوانی دارند که در صورت توجه می‌توان به آینده حوزه علمیه استان امیدوار بود.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، امام جمعه تبریز در سخنانی با بیان این‌که تعداد مدارس علمیه استان به هیچ‌عنوان در شأن نام تبریز نیست، اظهار داشت: با تشکیل هیئت های امنا و مجمع های خیران در هر کدام از مدارس به دنبال گسترش مدارس علمیه خواهران در استان هستیم.

وی به ضرورت ایجاد حداقل یک مدرسه علمیه خواهران در هر یک از شهرستان های استان تأکید کرد و گفت: هم اکنون 1800 طلبه خواهر در 15 مدرسه علمیه در سطح استان مشغول تحصیل هستند، این در حالیست که این تعداد طلبه در مقایسه با جمعیت چند میلیونی استان بسیار ناچیز است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که حوزه های علمیه خواهران نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند، افزود: بایستی متولیان فرهنگی و دینی کشور به دنبال تقویت و گسترش مدارس علمیه ویژه خواهران در مناطق محروم و دورافتاده نیز باشند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات