۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۲۶۳۸۲
مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام:

تبلیغ دین و نشان دادن راه سعادت به مردم رسالت طلاب است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام گفت: هدف و رسالت طلاب در حوزه های علمیه تبلیغ دین خدا، رساندن ندای حق و نشان دادن راه سعادت به افراد جامعه است؛ از این رو می توان گفت طلاب همکاران انبیا هستند.
عسگری

حجت الاسلام محمدعلی عسگری، مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، ضمن تبریک به مناسب فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی طلاب، طالب بودن فراگیری معارف اهل بیت است.

وی افزود: اگر اهداف طلاب برای تحصیل در حوزه کسب تقوا و علم آموزی و مکارم اخلاقی باشد به ضرس قاطع می توان گفت که خیر دنیا و آخرت را دریافت خواهد کرد و در مقابل اگر به دنبال مدرک گرایی و رسیدن به جایگاه دنیوی باشد خسران بزرگی نصیبش خواهد گشت.

حجت الاسلام عسگری اظهار داشت: هدف و رسالت طلاب در حوزه های علمیه تبلیغ دین خدا و رساندن ندای حق و نشان دادن راه سعادت برای افراد جامعه است که می توان گفت طلاب همکاران انبیا هستند.

این مدرس حوزه تاکید کرد: حوزه علمیه جایگاه جولان قدرت و ثروت نیست و مکانی برای بندگی و خدمت به تبلیغ دین مبین اسلام و آموزش مکارم اخلاقی است و یک طلبه باید از همان روز اول بداند که رسالتش چیست و به دنبال چه هدفی است.

وی عنوان کرد: اگر شخصی با رسالت طلبگی خود آشنا بود و با جان و دل خود را وقف این مکان مقدس و معارف اهل بیت کرد خداوند نیز به دیده رحمت به وی می نگرد و سعادت و آخرت را به او هدیه می دهد.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به اینکه هدف اصلی طلاب باید تقوا و کسب معارف اخلاقی باشد، گفت: اگر طلبه از همان روز اول اهداف و بایستگی های طلبگی را برای خود ترسیم کند بحث مدرک گرایی در حوزه حل خواهد شد که این باید با برنامه ریزی های دقیق و انجام کارهای آموزشی و فرهنگی صورت پذیرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: متاسفانه قاعده و قوانین دانشگاهی در مدارس علمیه رسوخ پیدا کرده است که این مساله خود دلیلی برای سردرگمی طلاب و نداشتن ترسیمی از آینده خود خواهد شد که باید با الگوگیری از علمای سلف طلاب در جهت کسب علم هیچ وقت سیر نشوند و همواره در تلاش و تکاپو باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام ابزار داشت: استان ایلام با توجه به بُعد مسافتی که نسبت به مرکز قم دارد اما دارای مزایایی همچون یکدست شیعه بودن است که خواهران طلبه این استان با تلاش مضاعف و همت بالای خود در فراگیری علوم دینی و معارف اهل بیت هم تراز با خواهران طلبه قم و تهران هستند.

وی ادامه داد: طلاب استان ایلام از نظر فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در سطح بسیار بالایی قرار دارند که هر ساله شاهد درخشش آنها در مسابقات علمی و فرهنگی هستیم.

حجت الاسلام عسگری با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران در استان ایلام دارای مشکلاتی است، گفت: یکی از مشکلات اساسی در مدارس علمیه خواهران استان ایلام مسائل زیر ساختی است که ان شاءالله با همت مسؤولان این مشکلات حل و فصل شود.

این مدرس حوزه بیان کرد: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در نظر دارد تا با برگزاری دوره هایی برای افزایش سطح کیفی و علمی اساتید و نحوه تدریس در حوزه تا حدودی مشکلات ناشی از مسائل آموزشی را رفع کند.

وی در پایان گفت: بحمدالله مدارس علمیه خواهران استان ایلام در بین مدارس کشوری خوش درخشیدند که این تلاش و همت باید ادامه یابد و استمرار داشته باشد تا بتوانیم گامی در جهت ارتقای مدارس علمیه خواهران برداشته باشیم./۸۷۹/ت302/ب1

ارسال نظرات