۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۲۶۳۸۴
به همت ستاد عتبات عالیات لرستان صورت می گیرد؛

برپایی ۷ موکب در کشور عراق

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان از برپایی موکب ها برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: افزون بر برپایی موکبها در استان، هفت موکب نیز در کشور عراق از سوی ستاد عتبات استان برپا می شود.
موکب

اصغر حقی‌پور، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به پیش رو بودن ایام محرم و برپایی پیاده روی اربعین حسینی بیان داشت: برپایی همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی بزرگ ترین حرکت فرهنگی جهان اسلام است.

وی با اشاره به حضور میلیونی زائران حسینی در همایش پیاده روی اربعین افزود: این حرکت عظیم مردمی موجب به وحشت انداختن دشمنان و دنیای استکبار می شود.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان پیاده روی اربعین حسینی را نمایش اقتدار مسلمانان جهان اسلام عنوان کرد و گفت: باید با همکاری و تعامل در ارائه خدمت به زائران حسینی نقش آفرینی کرد.  

وی با اشاره به برپایی موکب ها در مسیر پیاده روی زائران حسینی افزود: افزون بر برپایی موکب ها در استان، در کشور عراق نیز موکب هایی برپا خواهد شد.

حقی پور با اشاره به تشکیل ستاد اربعین در کشور در راستای مشارکت و نقش آفرینی مؤثر در برگزاری همایش عظیم اربعین حسینی عنوان داشت: از کمیته‌های ستاد اربعین اسکان، تغذیه و جمع‌آوری کمک‌ های مردمی بوده که ستاد بازسازی عتبات عالیات عهده دار این مسؤولیت است.

وی با اشاره به ایجاد موکب در دهه محرم در کشور عراق اظهار داشت: در راستای برپایی هفت موکب در  خارج کشور نام نویسی کرده ‌ایم و شناسنامه‌ آنها نیز صادر شده است.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با اشاره به اینکه دستورالعمل لازم در جهت نحوه عمل در این موکب ها عنوان شده است، خاطرنشان کرد: امید است که در سایه وحدت، همدلی و مشورت کارها در ایام محرم و صفر به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

گفتنی است، موکب هایی نیز در استان لرستان و مساجد روستاهای همجوار برای پذیرایی از زائران حسینی برپا می شود.

به گفته رییس تبلیغات اسلامی خرم آباد در سال گذشته 350 هزار زائر بازگشت زیارت اربعین در موکبی که در ورودی جنوب شهر خرم آباد هر سال برپا می شود، پذیرایی شدند./9459/ت303/ب1

ارسال نظرات