۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۵۲۶۳۹۶
آیت الله صدیقی:

مرحوم آیت الله خزعلی به معنای واقعی کلمه ولایتمدار بود

امام جمعه موقت تهران گفت: مرحوم آیت الله خزعلی، ابوالشهید، خستگی ناپذیر، مفسر ارجمند قرآن، ادیبی بزرگوار، خدمتگزار نظام اسلامی و ولایتمدار به معنای واقعی کلمه بود.
 آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران پیش از غروب یکشنبه در همایش »مجاهد بصیر» که به مناسبت دومین سالگرد ارتحال آیت الله ابوالقاسم خزعلی در محل تالار قدس کتابخانه بارگاه منور رضوی برگزار شد، گفت: مرحوم آیت الله خزعلی، ابوالشهید، خستگی ناپذیر، مفسر ارجمند قرآن، ادیبی بزرگوار، خدمتگزار نظام اسلامی و ولایتمدار به معنای واقعی کلمه بود.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر افزود: بنده افتخار دارم که سال ها شاگرد آیت الله خزعلی و در مقاطعی نیز همسفر ایشان بودم و این اواخر هم خودشان از ما خواستند که ما مسؤولیت بنیاد بین المللی غدیر را به گردن بگیریم.

آیت الله صدیقی با اشاره به ابعاد سیاسی شخصیت مرحوم آیت الله خزعلی، اظهار کرد: ایشان یکی از علمای موفقی بود که در سنگر جهاد مبارز بود؛ به گونه ای که هم در دوره اصلاحات و‌ هم در اوخر دولت نهم که مشکلاتی به وجود آمد، حضور فعال و موثری داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه طولانی حضور مرحوم آیت الله خزعلی در بنیاد بین المللی غدیر، به بیان نکاتی پیرامون سیره امیرمؤمنان(ع) پرداخت و گفت: قدم به قدم زندگی امیرمؤمنان(ع) و پیروان راستین آن حضرت نشانه قدرت نمایی خداست. مرحوم آیت الله بهجت(ره) که از دوران جوانی با امام(ره) مرتبط بود و رابطه امام راحل با او عمیق بود، فرموده بودند «من در سنین مختلف امام را دیده بودم اما در هیچ عکسی ایشان به زیبایی عکسی که درآن روح شان پرواز کرده بود نبودند، زیرا حتی یک کار‌ برای غیر خدا انجام نداده بودند.»

آیت الله صدیقی با اشاره به جایگاه الگویی علما به عنوان پیروان راستین امیرمؤمنان(ع) تأکید کرد: ما به علمای خود می نازیم و آنها را خلیفه پیامبر(ص) و مرزبانان دین می نامیم؛ چرا که اگر علما نبودند، غارت گران دین را نابود می کردند و شرف ما، ناموس ما و عدالت ما مرزبان نداشت و نابود می شد. علما نقش ستارگان راهنما را دارند و احترام به عالم احترام به پیامبر(ص) است.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با بیان این که علم به دو نوع «دراستی» و «وراثتی» تقسیم می شود، خاطرنشان کرد: علوم دراستی همین علمی است که در مدارس درس داده شده و تقریر و نوشته می شود. این علم مرز ندارد و کافر و منافق و مومن و خداپرست از این نوع علم بهره می برند اما این علم سبب خلیفه شدن انسان نمی شود. علمی که سبب آشنایی با خدا و تقسیم انسان ها به عنوان «دوستان خدا» و «دشمنان خدا» می شود، علمی است که با بندگی انسان به درگاه خدا و پیروی از ائمه(ع) حاصل می شود. امام صادق(ع) فرمودند «اگر دنبال علم هستی، بنده باش.»/820/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات