۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۲۶۴۰۷

دومین همایش فعالان فضای مجازی حوزه خواهران آغاز شد

همایش دو روزه فعالان فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران کشور امروز در سالن همایش های مدیریت حوزه های علمیه خواهران آغاز شد.
حوزه های علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین همایش فعالان فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران کشور از صبح امروز در سالن همایش های مدیریت حوزه های علمیه خواهران آغاز به کار کرد.

در نخستین روز این همایش طائی زاده رییس مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام عاملی عضو شورای عالی فضای مجازی و خوراکیان معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی به ایراد سخنرانی پرداختند.

در ابتدای این مراسم طائی زاده با اشاره به راه اندازی شبکه کوثر نت و ویژگی های آن عنوان کرد: بیش از 100 هزار نفر از طلاب خواهر سراسر کشور در این شبکه عضو هستند که یک ظرفیت عظیم را برای تولید و توزیع محتوا فراهم کرده است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی به اهمیت فضای مجازی در تبلیغ دینی پرداخت و گفت: حوزه های علمیه خواهران جایگاه و ظرفیت ویژه ای در زمینه آموزش، پژوهش، فعالیت های فرهنگی تبلیغی و حضور در فضای مجازی ایجاد کرده که تلاش های طلاب در این زمینه در راستای ابلاغ پیام دین دستاوردهای فراوانی به دنبال دارد.

حجت الاسلام عاملی عضو شورای عالی فضای مجازی به عنوان دیگر سخنران این همایش به تبیین نقش فضای مجازی در ترویج معارف اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: فضای مجازی بهترین ظرفیت را برای گسترش معارف دینی فراهم کرده است و بستری ایجاد کرده است تا دستاوردها و خدمات حوزه علمیه قم در معرض استفاده جهانی قرار گیرد.

در بخش دیگری از این همایش خوراکیان معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی به بحث پیرامون تحولات فضای مجازی پرداخت و تصریح کرد: نیاز است تا با طراحی و ایجاد سازماندهی متناسب با فضای مجازی، تولیدات این بخش را به خوبی مدیریت کرده و از پراکنده کاری پرهیز کرد.

برگزیدگان بخش های مختلف همایش

در بخش بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی؛ فاطمه ترکاشوند و زهره جمالی به عنوان برگزیدگان بخش وبلاگ نویسی، مریم خداوردی و مهشید دیانت خواه برگزیدگان بخش کوتاه نوشت، اکرم السادات موسوی برگزیده بخش شبکه های اجتماعی و احسانه دهقانی برگزیده شبکه کوثر نت شدند.

همچنین در بخش کوثر بلاگ از ریحانه سلیمانی، محبوبه عبدی متین، فرزانه عسکری مطلق، مریم خداوردی، رقیه رحیمی، مریم جبله، بهنوش آجودانی، طیبه جمالی، فاطمه عزیزی و زینب هاتف تجلیل به عمل آمد.

در بخش کوثر نت نیز اشرف محمدی، سارا بیات، محترم آذری، سیده مهتا میراحمدی، زهره وقایعی، سمیه بضاعت پور، اکرم السادات موسوی، کوثر ابوقداره، رقیه انتظاری و مریم رشیدی به عنوان کاربران برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است، در نوبت عصر روز نخست برگزاری این همایش کارگاه های تخصصی آموزشی و ارائه مقالات برگزیده انجام می شود. در دومین روز همایش نیز حجت الاسلام علی مخدوم رییس مرکز ملی پاسخگویی به پرسش های دینی سخنرانی می کند./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات