۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۲۶۴۱۸
آیت‌الله قرهی:

انسان برای تربیت الهی باید در پناه خداوند باشد

آیت‌الله قرهی گفت: انسان برای تربیت الهی باید در پناه خداوند باشد؛ بر همین اساس در سوره ناس انسان از شر جن و انس به خداوند پناه می‌برد.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) امروز در جلسه درس تفسیر سوره ناس که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: انسان در دنیا به عنوان مخلوق خداوند برای اینکه حال بندگی داشته باشد باید به او پناه ببرد.

وی افزود: سعادت انسان به عنوان اشرف مخلوقات تنها در بندگی خداوند قرار دارد، زمانی که با کسب معرفت سیر صعودی یافت به بندگی می‌رسد.

آیت‌الله قرهی با بیان اینکه یکی از خصوصیات عبدالله در پناه خدا بودن است، اظهار کرد: شیاطین از درون انسان‌ها را وسوسه کرده و دشمنی نسبت به همنوع را در وجود آنها ایجاد می‌کنند، بیچارگی بشر زمانی آغاز می‌شود که ابزار دست شیطان شود، بر همین اساس در سوره ناس انسان از شر جن و انس به خداوند پناه می‌برد.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به آیاتی از سوره ناس، اظهار داشت: انسان برای تربیت الهی باید در پناه خداوند باشد، چشم، گوش و دهان مدخل‌های ورود حرام به وجود انسان هستند بنابراین بسیار باید از این سه مراقبت کرد.

وی بیان داشت: محبت اهل‌بیت(ع) یکی از ابزاری است که قلب انسان را رقیق می‌کند وقتی قلب چنین حالتی پیدا کند به خداوند بیشتر توجه خواهد کرد./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات