۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۵۲۶۵۰۳
معاون امور فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

ترویج و تبلیغ سبک زندگی حسینی راه مقابله با اسلام ستیزان است

معاون امور فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای معرفت افزایی انسان است، گفت: ترویج و تبلیغ سبک زندگی حسینی مقابله جدی با هجمه‌های دشمنان علیه اسلام است.
عباس سلیمی پیشکسوت قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس سلیمی معاون امور فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در مراسم دیدار ذاکرین، مادحین و پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با آیت الله محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری که در تالار شیخ صدوق(ره) آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: خداوند 124 هزار پیامبر را برای هدایت بشر برگزید.

وی افزود: براساس آیات و روایات همه پیامبران به امت خود چنین فرمودند: ما از شما مزد رسالت نمی‌خواهیم؛ اما رسول اکرم(ص) با خواست و اراده الهی مزد رسالتش را در مودت نسبت به خاندان گرامی‌اش قرار دادند.

سلیمی درباره فرق محبت و مودت، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) از امت محبت نخواستند بلکه مودت را بیان فرمودند زیرا محبت تابع شرایط زمانی و مکانی است گاهی انسان در مقطعی به کسی محبت دارد اما در مقطع دیگر از او متنفر می‌شود بنابراین محبت تنوع پذیر است.

معاون امور فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: مودت تابع زمان و مکان نیست امروز هیچ کدام از مسلمانان سیمای نورانی پیامبر(ص) را ندیده‌اند اما هست و نیست خود را برای ایشان و اولاد گرامیشان نثار می‌کنند و شهدای مدافع حرم نمونه بارز این سخن به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در میان همه معصومین دارای یک جایگاه ویژه است، اظهار داشت: قرآن از ایشان با عنوان نفس مطمئنه یاد می‌کند و پیامبر(ص) نیز ایشان را سید جوانان بهشت می‌خوانند.

سلیمی با تاکید براینکه ذکر و مدح اهل بیت(ع) بسیار مسؤولیت آفرین است، عنوان کرد: ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای معرفت افزایی انسان است این ماه ذاکران حسینی باید توجه داشته باشند تا مروج شعور و فرهنگ عاشورا باشند.

معاون امور فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: ترویج و تبلیغ سبک زندگی حسینی  مقابله جدی با دشمنان اسلام باشد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات